onsdag 29 februari 2012

Blindträff i storstan

Idag har jag och Janiina varit på en blindträff inne i stan.
Tänka sig hur annorlunda det är nu än då Sanna och William var små.
Jag vågade mig ensam ut i storstan (Uppsala) med dem först då de var 3,5 månad gamla och då åkte jag ändå bil dit.
Med Janiina tar jag en första tur till storstan (Stockholm) då hon är lite över 5veckor gammal och då åker vi både bil och tunnelbana för att inte tala om rulltrappor.
Vi brukar parkera vid Solna och ta tunnelbanan därifrån då vi har ärenden in till stan, smidigast så.
Janiina själv brydde sig inte alls om äventyret då hon sov gott i sin vagn.
Vi kom fram till Waynes Coffee på sveavägen, den som ligger i Mio butiken, en kvart före avtalad tid, men det var fullt med barnvagnar där på barnvagnsparkeringen.
Ingen stämde in på de beskrivningar som vi gett varandra, mammor på forumet som gjort upp om att träffas.
Alla barnvagnar utom en var svarta eller gråa (!) och så kommer jag där med min färgglada vagn, stod kvar vid barnvagnsparkeringen och spanade efter rätt vagnar som aldrig verkade dyka upp.
Hade turen att bordet närmast mig blev ledigt så satte mig där med Janiina som nu vaknat och ville äta.
Tjugo över dök då de jag spanat efter upp, de hade väntat nere vid ingången efter mig...
Två väldigt trevliga mammor, Anna och Klara med sina bäbisar, var det.
Vi satt länge och bara umgicks och fikade/åt lunch.
Det måste vi göra om sa vi och jag ser redan fram emot nästa gång.
Då vi sagt adjö till varandra så blev jag kvar en stund för matning och snart kom min höggravida vän Pernilla med sin man dit. Han mest för att säga hej då vi inte träffats förut, för att sen dra vidare.
Jag och Pernilla hade bestämt att ses idag men jag skulle ta mig hem till henne efter daten, men nu mötte hon istället upp mig och Janiina i stan.
Vi gick runt lite i affärer innan vi begav oss tillbaka till bilen i Solna och åkte därifrån hem till henne i Stenhamra.
Där fick Janiina prova babysittern som väntade på den kommande bäbisen.
Senare körde jag hemåt i mörkret och hittade hem också. Imponerad av mig själv!
Sanna och William sov redan då jag kom hem då jag även stannade till på Maxi för att handla lite blöjor och annat.
En väldigt trevlig och skön dag då jag inte behövde tänka på att hinna hämta Sanna och William eller på middagen (mer än att jag förberett smeten till pannkakan på morgonen).
Förresten, någon som vet vad en "bockdans" är för något?
På morgonen så fick jag nämligen se en dansuppvisning som mina barn höll i, William dansade då "bockdans" som han kallade det. De var jätteduktiga! Snurrade och rörde sig som om de härmade något de sett, till och med la sig på golvet och "snurrade" som i typ brejkdance eller något.
Oj vad jag verkligen hoppas att de behåller sitt dansintresse då de blir äldre.
Jag var så trött på kvällen att jag somnade på soffan med Janiina i famnen mitt i det program jag höll mig vaken för att se "Body of proof".
Vaknade lätt till då M-P lyfte upp Janiina för att bära henne till sängen och uppmanade mig att också gå och lägga mig. Men jag var så trött så att jag knappt hann tänka tanken att resa på mig innan jag sov vidare.
Två på natten kommer min make och väcker mig igen... Denna gång tog jag mig till sängs...
// Sargit

Inga kommentarer: