lördag 25 februari 2012

Välkommen "hem" farmor

Förmiddagen var det sagostund på bibblan igen, sedan hem för lunch.
Både Sanna och William var väldigt trötta och griniga men vägrade vila efter maten, de åt knappt något heller.
Då jag började vika tvätt och få dem i rätt lådor så kunde jag inte längre blunda för kaoset i barnens tröjlåda, så jag började vika om tröjorna och passade samtidigt på att rensa ut urvuxna kläder.
När jag ändå börjat så fortsatte jag genom hela byrån.
M-P, Sanna och William åkte iväg till Arlanda för att hämta farmor Anci som återvänt hem från Thailand, så då gick det rätt fort att organisera barnens kläder.
Jag rensade ut en hel ikea-kasse och ändå är varenda låda i deras byrå fortfarande full!
Hur sjutton fick alla kläderna plats egentligen undrar jag...
Farmor fick så klart gosa med Janiina så mycket hon ville, imorgon åker hon hem till Umeå igen.
 Sanna och William utnyttjade så klart sin farmor och ropade "farmor, hjälp mig" om det ena än det andra.
Blev lite paket inslagning också då vi imorgon ska iväg och fira min syster som fyllt år. Sanna och William börjar bli riktigt duktiga på att slå in paket måste jag säga.
Vi lyckades få stortrollen i säng före mellot började, vi kände att de var alldeles för trötta för att titta på det ikväll.
Janiina höll sig vaken till vår förvåning, hon brukar ju i normala fall sova gott mellan åtta/nio och tolv/ett matningen men inte då det finns annat folk hemma verkar det som.
Men farmor Anci var nöjd för då fick hon ju chansen att gosa lite extra med henne.
Kvällen avslutas nu med "Pearl Harbour" och glass, men tror faktiskt att jag inte orkar se hela utan ger upp snart då det blir en lång dag imorgon.
Jag ska åka till Nyköping själv med hela barnaskaran för att fira min syster, M-P kan inte följa med då han har dansträning och sedan innebandy match.
Få se hur det går att köra hela vägen själv tur och retur, Janiina har ju inte åkt så långt förut så hoppas hon sover hela vägen...
// Sargit

Inga kommentarer: