fredag 17 februari 2012

Bussresa och "playdate"

Eftermiddagens äventyr började med en bussresa ner till Märsta C.
Barnen var glada och samarbetsvilliga då de visste vad vi skulle göra.
 Vi styrde stegen direkt till leksaksaffären för att Sanna och William skulle få välja en födelsedagspresent till sin gudsyster Emma.
Till deras överraskning så mötte vaari och Helena upp oss vid busshållplatsen då de ringt och kollat vad vi gjorde, och höll oss sällskap under tiden vi var i centrum.
Presentjakten tog lite tid då barnen skakade på huvudet och sa nej till det mesta jag föreslog, men till slut så hittade de något som de båda var överrens om.
Då jag hade "barnvakter" med så passade jag på att smita in på Willys en snabbis medan barnen roade sig på den stora snöhögen på torget.
 Att åka buss upp igen med barnvagn och två gående treåringar mitt i rusningstrafik var inget jag ville testa på än. Så M-P fick komma och hämta oss med bilen istället.
Då tiden gått fort så var det dags att bege oss till Fayeza och Hasnain då de bjudit över oss på middag.
Både Sanna och William gillade att leka med Hadis leksaker och med Hadi.
Då vi skulle hem ville ingen av dem gå utan vara kvar och leka, högljudda protester från speciellt William som sa bland annat att "Hadi komma till oss och leka".
 Janiina hade varit lite kinkig så jag hade tagit på mig bärsjalen där hon sedan somnade.
Då vi skulle hem ville jag inte väcka henne så jag bestämde mig för att ta en promenad hem istället.
Inget populärt val enligt Sanna och William.
Men det var en väldigt mysig promenad med en stjärnklar himmel, tomma vägar och en kamin mot bröstkorgen.
Barnen kom snabbt isäng och själv fastnade jag i soffan med Janiina tittandes på film.
Somnade i soffan också så förflyttade oss till sängen först efter två på natten...
// Sargit

Inga kommentarer: