onsdag 15 februari 2012

Massor av SNÖ!

Morgonen hade jag en riktigt utmaning då vi skulle till förskolan.
Under natten hade det kommit massa snö till barnens glädje.
Så här snällt väntade de ute medan jag klädde på mig och Janiina, syns det vad de vill?
 Om jag tyckte det var tufft igår med att ha vagn och två snowracers i släptåg med femton kilos barn på varje så var det ingenting i jämförelse med idag då det var nysnö och oplogat delar av vägen.
Väl på stora promenadvägen gick det lekande lätt sen.
Tyvärr är inte vår kommun bäst på att ploga för gående, så trottoarerna vid bilvägen gick helt enkelt inte att gå på så jag tvingade ut på bilvägen med vagn och barn. Inte så kul men tur nog så var det ju inte så mycket trafik.
Sen var det dags för bvc besök med Janiina, det var två veckor sen sist.
Hon väger numera 3980g och är strax över 51cm lång. Hon har vuxit på bra och följde klossen, som sköterskan visade fram, med blicken som hon skulle.
Hennes navel ska en läkare titta på för att se om resterna av "stumpen" som är kvar behövde knipsas av, så vi fick en tid till nästa vecka.
Vi bokade även 3års kontroll för Sanna och William, fick papper att fylla i inför besöket om hur vi upplever bland annat barnens språkförtåelse och förmåga och så stod det om det var något vi oroade oss för. Funderade ett tag på att skriva att den enda oron är väl att Sanna pratar örona av oss, hihii...
Både Sanna och William har börjat mer och mer sköta om sina "bäbisar". De byter blöja och matar dem men de har svårt att få på blöjan igen så det får vi hjälpa till med.
Men de har ju självklart koll på att det inte är riktiga bäbisar, Sanna sa att bäbisen hade bajsat och behövde bytas på så jag sa att då får hon gå till skötbädden och byta på henne.
Då sa hon "nä, det är ingen riktig bäbis, jag kan byta här på soffan" och så gjorde hon det medan Janiina tittade på.
 Köpte nya nagelfilar idag för att kunna fila Janiinas "klor"då jag inte hittar de jag haft hemma.
Så klart blev Sanna och William nyfikna och ville också ha en varsin, sedan filade de lite på sina naglar.
// Sargit

Inga kommentarer: