lördag 18 februari 2012

Premiär för klubba och kniv

Då M-P blivit dunderförkykd så bestämde jag mig för att ta med barnen till affären så han fick vila lite.
Sanna och William fick leka ute lite i väntan på att jag skulle  få på mig ytterkläderna.
Kul hade de då det kommit mera snö...

 Vi började med korv med bröd lunch varefter vi styrde stegen till lekplatsen på eurostop.
Medan Sanna och William lekte så satt jag på golvet och ammade Janiina som vaknat till.
Tycker fortfarande att det är dåligt planerad lekplats då sittbänkarna är en bit bort från lekplatsen där man inte har koll på de lekande barnen.
Sedan var det blöjbyte på stortrollen innan vi begav oss in på Maxi.
Det gick överförväntan att handla med barnen då de fick en varsin korg att dra på och så turades de om att få lägga varor i sina korgar. Blev inte de bäst packade kassarna men barnen var nöjda vilket är huvudsaken.
 Hemma medan jag lastade ur bilen och tjejerna sov så passade William på att kramas med bilen, gissa vems kläder hamnade i tvättmaskinen då vi kom hem...
 Efter mellanmålet blev det premiär för klubbor för Sanna och William. Dem fick de igår från Helena och kan säga att de slank lätt ner.
De sa flera gånger "inte bita bara slicka" då det är vad vi sagt att man ska göra då man äter klubba.
 M-P surfar runt med en sovande Janiina i famnen medan jag och barnen förbereder middagen.
 Idag var det även premiär för barnen att få använda knivar då de hjälpte till att skära gurkan till tacos.
Jätteduktiga var de och nogranna och försiktiga.
M-P:s mormor och morbror kom hem från Thailand idag och deras flyg till Umeå skulle gå först imorn, så de fick tillbringa en natt i Märsta.
Vilket innebar att vi fick njuta av deras sällskap ikväll och av vaari och Helenas också (då Brita och Göran skulle sova hos dem).
Här har vi precis satt oss vid matbordet.
Melodifestivalen hann vi se på också, men det var ingen bra omgång ikväll så tittade inte så noga.
Kvällens avsnitt av "Sherlock" däremot var jättebra. Synd att jag itne vet när nästa säsong kommer då detta var den sista denna gång.
Natten blev inge vidare då båda stortrollen började hosta, Sanna så att hon nästan kräktes.
Så M-P och Sanna lämnade jag i soffan för att sova då jag och Janiina kröp ner i sängen.
// Sargit

Inga kommentarer: