tisdag 7 februari 2012

Tiden går fort med gosig bäbis

Sitter med en gosig sovande Janiina i famnen.
Sanna och William gick och la sig samt somnade utan protester idag. De var nog rätt trötta skulle jag tro.
Planen var att blogga ikapp lite nu då jag fick tag på datorn efter fyra dagar, men lite svårt då en liten en vaknar och protesterar högljutt så fort jag lägger henne ifrån mig. Hon har nog blivit väldigt bortskämd redan, alltid en famn att mysa i.
Problem uppstår dock nu då M-P börjat jobba och jag är själv hemma med henne, skulle gärna kunna gå på toa eller göra lite nytta så småningom här hemma utan att behöva fungera med enbart en hand (då den andra är upptagen med att hålla i gosig bäbis).
Om nu bara min rygg skulle sluta protestera kunde jag ju ha henne i bärsjalen, men just nu orkar jag inte gå runt med extra tyngd någon längre tid, orkar inte gå runt länge utan extra tyngden heller för den delen...
Är ju inne först på andra dagen solo nu men kan ana hur det blir om hon fortsätter med närhetsbehovet.
Igår sov jag och Janiina bort nästan hela dagen men idag tog vi igen det och var hemifrån hela dagen, Janiina sov nästan lika mycket som igår dock trots ute äventyret.
Ska se om jag lyckas med att blogga ikapp om helgen samt början av veckan ikväll, eller imorn på dagen.
Ville bara få till ett kort inlägg då min bloggabstinens började bli tung.
// Sargit

Inga kommentarer: