torsdag 16 februari 2012

Trångt i sängen

Den senaste tiden har vi haft nattliga besökare i vår säng.
Blir lite trångt även om det är mysigt.
Sanna är den som vaknat oftast och kommit in till oss, sen varierar det men oftast är hon vaken en bra stund och babblar medan vi försöker somna om och är sedan svårväckt då det är dags att kliva upp.
 Idag fick jag besök av mina pedagogkollegor som ville välkomna Janiina till världen.
Blev en trevlig fika stund innan de återvände till jobbet och jag åkte till Upplands-Väsby C för att äta lunch med Anneth.
Trodde att Janiina skulle vilja äta då vi kom fram men hon trivdes bra hos Anneth medan jag åt och sedan somnade hon!
 Till slut fick jag väcka henne så hon skulle äta och då hade det gått lite över fyra timmar sen hon åt senast.
Det fanns ett skötrum/amningsrum där men jag blev förvånad över att det var så hög volym i högtalarna där de spelade sköna låtar. Hörde knappt mig själv tänka. Hade jag vetat något annat ställe i lite skymundan hade jag gått iväg dit för att mata Janiina men ville inte sitta mitt i centrum heller...
Efteråt strosade jag runt med Janiina i bärsjalen då hon absolut inte ville ligga i vagnen.
Hittade de två födelsedagspresenterna jag var ute efter och hann till och med handla mjölk och lite annat hem.
då Janiina sov när det var dags att åka hem chansade jag att hon skulle klara sig utan mat till dess, men halvväggs började hon tala om högljutt att ge mig mat morsan!
Väl hemma lugnade hon sig och då plötsligt var det inte lika bråttom...
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

älä herätä sitä lasta syömään vaikka nukkuisi yhden syötön yli.ei se kuole nälkään.siks toiseks sulla on termos tuttipullolle.kaksikin kappaletta.lypsä vähän pulloon kun lähdet niin on varalla kun kuljet junilla ja busseilla.jos huutaa kun omalla autolla kuljet niin ei se haittaa.keuhkot vaan vahvistuu.