lördag 4 februari 2012

Paket och Schlager

Det blev en hemma dag för oss idag, M-P, Sanna och William gjorde bara en liten tur till affären för att ladda inför kvällen.
De passade även på att hämta ut ett paket vi fått skickat från min syster och hennes familj i Finland.
Barnen var väldigt nyfikna och glada då de släpade fram paketet till mig i soffan.
 Däri låg det försenade födelsedagspresenter till Sanna och William som de tyckte väldigt mycket om, lego, Mumin memory och Mumin bok (som jag fick läsa tre gånger om sen).
 Alla i familjen fick även stickade strumpor som min syster gjort, M-P var snabb med att ta sina på sig så de hann jag inte fota.
 Senare på kvällen kom vaari och Helena och åt middag med oss, Tacos! Så gott!
Och snart nog var det dags att bänka oss vid TV:n inför första delfinalen av melodifestivalen.
Janiina fick mysa med vaari en stund innan Helena lyckades sno henne...
 Sanna och William satt väldigt intresserade och tittade på schlagern med sina skålar med chips och popcorn i famnen. Båda gillade det sista bidraget, då började William att "dansa".
De fick dock inte vara uppe till mellanakten och röstningen då John Blund väntade på dem.
Nöjda verkade de vara över sin lite längre kväll i alla fall och somnade rätt så fort.
Jag hade turen att se att ett av mina favorit serier "Sherlock" skulle börja ikävll igen. Den är sååååå bra!
Synd att de bara visar tre avsnitt innan ett lååångt uppehåll, men har ju två avsnitt nu att se fram emot i alla fall.
// Sargit
p.s.
Glömde ju skriva att Janiina också fick egna presenter från Finland, två fina bodysar och en egen mumin handduk.
Tuhannet kiitokset Nina, Ilmo, Joonas ja Emilia!

1 kommentar:

Nina sa...

Hieno homma, että paketti löysi perille:)