lördag 11 februari 2012

Playdate och mello

Förmiddagen var lite seg. Vi kom iväg på sagostunden på bibblan (som jag håller i på finska) i alla fall men sen var det segt efter lunch.
Då jag halvslumrade i soffan så kom plötsligt William och visade stolt fram vad han hade ritat.
Jag fick ta kort också, ser du vad det är?
På eftermiddagen kom Catrine med Emmelie och Filip till oss för att leka och fika lite.
Innan de kom var William lite kinkig och sa att han inte ville att någon skulle komma, men då de väl var här så lekte de fint ihop (förutom att det var bråk mellan stortrollen då, syskonkärlek eller vad är det det kallas).
Glömde bort att fota men han med att ta en bild i alla fall...
Till kvällen fick vi middagsgäster, Johan, Stina och lilla Benjamin.
Tyckte att Benjamin var så liten nyss men inte nu längre i jämförelse med Janiina.
Här "bytte" vi barn med varandra ett tag, Janiina tre veckor och Benjamin tre månader, lite storleks skillnad.
Innan de kom så var William återigen negativt inställd för att få gäster, rättare sagt dessa gäster.
Han sa "Nej, Johan och Stina inte komma, Zacharias komma! Zacharias är min bästa vän, Johan är inte min bästa vän" och hur jag än förklarade att Zacharias skulle ju komma imorgon så gav han sig inte utan fortsatte tjata om att Zacharias minsann skulle komma och leka med honom.
Men efter ett tag så smälte både Sanna coh William för Johan och det slutade med att de byggde lego i barnens rum innan middagen.
Gissa vem som hade svårasat att slita sig därifrån då maten var serverad...
Efter maten, lövbiff, pommes och bea, så började klockan närma sig melodifestival.
Först bytte vi pyjamas på barnen och sedan bänkade vi oss alla framför TV:n med popcorn, saft och ostbågar.
Återigen var barnen helt inne i programmet, men då sista låtarna var sjungna och mellanakten började hade de ledsnat och busade runt istället.
De somnade rätt snabbt ikväll också men de kom ju i säng lite senare än normalt så de fick se/lyssna på alla låtarna i alla fall. Sen var de ju nöjda och vi inga protester med tandborstning eller sängåendet.
Efter melodifestivalen kom ju ett av mina favorit serier igen "Sherlock", önskar den kom varje dag fast då skulle jag nog inte hinna följa den.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

miten se satutunti meni?kyllä william piirtää osaa.