söndag 5 februari 2012

Söndag i dansens tecken

Morgonen började med att jag sent om sides kom iväg med Janiina till ett convention möte medan resten av familjen fick stanna hemma.
Sanna och William ville måla emd vattenfärger vilket de gjorde då jag gick hemifrån.
Efter lunch åkte vi till dansen där min make och stortrollen anslöt sig till oss.
Janiina som vanligt gott i min famn, men hon hann även charma lite folk och bli hållen av några andra också.
 Jag var rätt trött i både ryggen och andra ställen så jag occuperade soffan i lokalen där jag blev liggandes med Janiina medan andra dansade. Det spratt rätt bra i mina ben då jag hörde musiken och tittade på då andra dansade. Jag längtar till jag kan börja dansa igen!
Sanna och William kom så småningom igång ordentligt och busade med varandra och med Isabella (M-P:s guddotter).
Då M-P hade paus i dansandet gjorde han sitt bästa för att "vilda till" leken så att säga.
Här en bild på vad barnen gjorde rätt ofta mitt i buset,
 och lite mera spring samt William som väntar på en kram från Sanna.
M-P hade match ikväll också så vi åkte tidigare från dansen, jag hem med alla barnen och han för att möta upp sitt lag.
För att underlätta kvällsproceduren fick jag förstärkning av min pappa senare.
Han fick gosa med Janiina medan jag nattade Sanna och William.
Jag var så trött så jag höll på att somna i soffan sen, men jag kunde inte övertala min kropp att förflytta sig till sängen föränn M-P kom hem och vi tog en snabb kvällsfika.
// Sargit

Inga kommentarer: