måndag 27 februari 2012

Pappa bus

Dagen började med en halvtimmes försening på morgonen då en ung herre fick ett raseri utbrott och var väldigt mycket mindre sammarbetsvillig än vanligt...
"Jag vill inte gå till dagis, jag vill stanna hemma!" ropades/gräts det och hade jag inte haft planer för dagen så hade jag nog gett med mig och behållt dem hemma.
Men då vi väl kom ut så var det lugnt och på dagis hann de knappt säga hejdå båda två innan de sprang in till sina vänner.
Jag gav mig ut på äventyr med bilen med Janiina. Jag är jättedålig på att hitta till bils och ger mig sällan iväg själv till ställen jag inte varit på tidigare. Men idag skulle jag ta mig till Kälvesta, där jag visst varit förr hos några vänner för flera år sedan men körde inte själv.
Jag hade nämligen hittat en amningskudde via blocket som jag skulle hämta där.
Och hör och häpna jag hittade dit utan att behöva ringa eller fråga om vägbeskrivning!
Sedan passade jag på att luncha och shoppa i Väsby C på hemvägen.
Då hela familjen var hemma så busades det villt med farsgubben i fåtöljen medan jag satt och ammade Janiina i soffan, hjärtat hamnade i halsgropen några gånger då jag iaktog deras vilda lek.
Se så stora vi är och vilken bra balans vi har,
men vi faller/hoppar gärna samtidigt i stackars pappas famn ett flertalet gånger. 
// Sargit

Inga kommentarer: