torsdag 1 mars 2012

Äntligen promenad i solen!

När jag lämnat stortrollen på dagis, halvtimme sen bara, så gick jag hem till min mor.
Vid lunch skulle jag varit hos optikern men blev sen iväg så då jag ringde och sa att jag nog skulle bli fem minuter sen så fick jag en ny tid senare på eftermiddagen istället.
Då passade jag på att luncha med Lina och träffade även andra kollegor.
Hann också säga hejdå till vår finska präst Jukka som jobbade sin sista dag hos oss idag.
Sedan började jag gå mot Märsta C för att hinna till min optikertid.
Så skönt att vara ute och gå då solen sken så härligt, synd bara på isbanorna här och där...
M-P kom till synoptik senare då jag nästan var klar och tog sedan Janiina med sig för att promenera hem med henne, jag tog bilen han kommit med hem för att hinna hämta barnen på dagis. Hade lovat Sanna att jag skulle hämta idag då hon saknat mig så igår kväll.
Tog ett tag att få på dem kläderna igen. Konstigt det där på morgonen är det skrik och bråk om att "jag vill stanna hemma" medan på eftermiddagen låter det "jag vill stanna vara på dagis, inte gå hem".
På vägen hem finns det en stor vattenpöl som Sanna och William verkligen njöt av att leka i.
 Lagom då kom M-P med vagnen och mötte upp oss, vi lät barnen leka en stund i vattenpölen.
Jag hade köpt en present till barnen igår i stan, jag lockade barnen med den för att få dem att klä på sig snabbare på dagis så de såg fram emot att öppna paketet. 
De påminde mig nästan på en gång om att de ville "öppna paket".
Oj så nöjda och glada de var över den. Det serverades tårta både före och efter maten kan jag lova, självklart blev det lite bråk om sakerna också men det gick över rätt snabbt.
Då William sprang in till M-P i köket för att servera honom en tallrik med "tårta" så sa han till sin pappa bland annat att "man får låssas äta den".
Blev ett lyckat inköp verkar det som.
// Sargit

Inga kommentarer: