torsdag 22 mars 2012

Tidig morgon

På morgonen kom min pappa för att ta hand om morgonproceduren med stortrollen och lämna dem till dagis, då jag och Janiina skulle åka hemifrån redan före sju.
Vi lyckades kan jag stolt tala om, hann till och med duscha. Sanna och William sov så klart fortfarande då vi gick hemifrån men jag hörde senare att allt gått bra.
Tusen tack pappa för hjälpen!
Vi plockade upp två av mina kollegor och åkte sedan till Betlehems kyrkan i stan för att delta på en föreläsning för oss Bibeläventyrare som handlade om "Islam och GT".
Väldigt intressant var det, så pass att tiden gick väldigt fort. Janiina skötte sig exemplariskt som vanligt, hon sov nästan hela tiden.
Jag överlät körandet i stan åt min kollega Carina som även jobbar som Taxi-chaufför så hon hittar rätt bra där.
Denna bild tog jag då jag hämtade barnen på dagis, de hade ledsnat på att vänta på mig som pratade med andra föräldrar så de gick i förväg och sedan satt de och väntade på mig.
Väl hemma njöt vi av solen och våra blommor ett tag innan vi gick hem.
Vi såg även att myrorna vaknat, William var lite orolig att jag skulle trampa på dem, myrorna alltså. 
 Janiina var rätt nöjd i babysittern medan vi åt mellanmål, oboy och rostad limpa det var länge sedan.
Under mellanmålet så pratas det mycket, bland annat denna ordväxling:
Sanna: vad heter jag?
William: Sanna Emelie Celina
Sanna: Tokigt namn jag har.
Och så mycket skratt på det.
Senare på eftermiddagen fick Janiina lufta rumpan lite, hon trivdes med att ligga näck på soffan.
 Under tiden lekte stortrollen och en förkyld och trött M-P med tågbanan.
Lyckades fånga en fin stund då William myser med Janiina, han pussade henne två gånger också men det hann jag inte fota. 
På kvällen tog jag Janiina i bärsjalen och gick iväg på vårt samfällighets årstämma, ingen stor uppslutning där inte men nu har jag träffat några grannar i alla fall. Janiina sov genom hela mötet.
Då jag kom hem väldigt sent sov Sanna och William redan.
Hade tänkt åka och handla men insåg att det skulle jag inte hinna så istället fick Janiina ett bad innan kvällsmålet.
Nu ropar sängen på mig, blir nog en lång dag imorgon, men jag får ju njuta av mina älskade barns sällskap hela dagen!
// Sargit 

Inga kommentarer: