onsdag 14 mars 2012

Lek i vårsolen

På morgonen fångade mitt öga dessa fina blommor som kommit fram i vårsolen, fler var de också, precis utanför vår dörr.
På eftermiddagen hann M-P hem innan det var dags att hämta stortrollen och då Janiina var relativt nymatad och M-P trött så lämnade jag dem hemma och gick själv för att hämta Sanna coh William.
Vi tog en liten omväg hem via ett par lekplatser bland annat den med stora rutschkanan där Sanna ville gunga i varenda av de fyra gungorna som fanns. Hon älskar verkligen att gunga.
William var mer intresserad av att åka kana, men båda ville gunga med mig på denna gungbräda vid ett tillfälle. 
 Vi provade en ny lekplats vi hittade inne på Orionområdet också. Hade sedan svårt att få barnen därifrån men kände på mig att det var dags att gå hem då lillskrutt nog ville ha lite mer i magen.
 Väl hemma så ville barnen ut igen, så M-P följde med dem.
Här väntar Sanna och William tålmodigt på att pappa ska bli klar.
Blev förvånad hur länge de var borta, nästa två timmar!
Höll på att ringa och se vart de tagit vägen då middagstiden närmade sig, men just då kom de hem och med väldigt glada miner.
På kvällen hade jag lite svårt att slita blicken från Janiina som sov så sött bredvid i soffan.
Hon hade nämligen inte sovit särskilt mycket alls på hela dagen vilket gjort henne lite små grinig från och till.
Men på kvällen och natten sov hon väldigt gott, vaknade bara två gånger under hela natten.
// Sargit

Inga kommentarer: