måndag 26 mars 2012

Febrig Sanna = Hemma dag

Idag har Sannas feber fortsatt att stiga, som mest har hon haft 39,8grader.
Men förutom att hon tagit några extra vilopauser och en tupplur så har hon varit igång nästan som vanligt tack vare alvedon.
Efter frukost såg vi på en hel del filmer bland annat "Trolltyg i tomteskogen".
Janiina var missnöjd på förmiddagen så hon fick hänga i BB-tai bärsjalen där hon somnade rätt fort och sov sen hela förmiddagen.
Efter lunchen ville de pärla, Sanna ville göra halsband medan William la pärlplatta.
 Men Sanna ledsnade fort och ville dansa istället då jag satte igång en cd med finsk rockmusik på, länge sen jag lyssnade på någon musik hemma förutom då M-P har musik på på sin iphone då han städar, fixar disken eller något sådant.
Men ibland tog Sanna en paus från dansandet och fortsatte med pärlhalsbandet eller som här la pussel med William.
Efter att Janiina varit vaken en bra stund försökte jag få henne att sova igen då hon verkade trött.
 
 Sanna kom och satte sig bredvid mig men ville först inte bli fotad utan la händerna framför ansiktet, men sen ville hon att jag skulle ta fler bilder. Snart hade jag även William vid soffan och han ville också bli fotad.
Båda sa "får jag se", "fota mig" och "igen!" om och om igen.
Tog säkert en tio bilder var på dem men här är två av dem.
 William fortsatte att pärla lite innan han gick in till deras rum där han lekte sedan för sig själv, hörde hur han plockade fram bilar och annat.
Sanna, jag och Janiina somnade i soffan och jag sov i lite över en timme innan telefonen väckte mig.
Sen lyssnade jag bara på Williams lek då han pratade för sig själv då han lekte.
Tog en bild på de sovande töserna också.
 Strax efter at tjag vaknat kom M-P hem, han gick nästan på en gång in till William och lekte med honom.
Då Sanna och Janiina vaknade så fick de också hålla killarna sällskap medan jag fixade fruktsallad till mellis.
Efter mellanmålet åkte jag och William iväg till affären en sväng. Sanna blev jätteledsen då hon också ville med men fick inte på grund av febern.
Nästan vid garaget kom jag på att jag inte hade bilnycklarna i fickan då M-P bytt batteri i den.
William ville vänta vid sandlådan medan jag hämtade nycklarna och efter lite tvekan så lät jag han göra det då det inte skulle ta många minuter att gå fram och tillbaka hem.
Han satt nöjd vid sandlådan och såg ut att njuta ordentligt av ensamheten.
 Han ville ha sin nya mössa som han fått i ett paket häromdagen.
Det är Ulrika, hans farbrors fru, som gjort den. Gissa om han gillade "bärgarn" som han kallar blixten mcqueen bilen!
Sanna fick en också, fast Hello Kitty, men jag har inte hunnit fota den än.

Ett stort tack till Ulrika, duktig du är!
William ville själv bära efterrätten vi köpte, färska jordgubbar.
Kvällen gick alldeles för fort, svårt att få kroppen att lyda sommartiden känner jag...
Få se hur denna natt blir då Sanna sover väldigt oroligt, hon hade "bara" 39,6graders feber innan läggdags...
// Sargit

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att dom passade, var lite orolig att dom skulle var för små//Ulrika