måndag 12 mars 2012

Garderobsjakt

Det här fick jag resa upp mig ifrån imorse då jag skulle duscha, svårt var det att kliva upp må ni tro.
 Idag åkte jag och Janiina iväg på garderobsjakt.
Har kommit på att stortrollen behöver mer plats för sina kläder och mer lekyta (konstigt nog) i sitt rum och då vi behöver en byrå till Janiinas kläder så blir bästa lösningen en garderob till stortrollen och så får Janiina ta över deras byrå och lillgarderoben. Rörigt? Nädå, hihii...
På tal om Janiinas rum, någon som har tips på vilka färger som fungerar med ljusblåväggar? (och säg inte rosa!)
Känner att vi har lite annat att göra med huset än att tapetsera eller måla om i hennes blivande rum då det inte behövs, även om jag skulle vilja ha en annan färg där.
Så nu börjar jag fundera på andra sätt att göra det ljsublårummet till mysigt och fint barnrum.
Vart rätt så trevligt att gå runt i sin egen takt och titta på lite annat också än Ikea.
Janiina sov mest hela tiden i vagnen, men mot slutet ledsnade hon och jag fick bära henne en stund då jag var på coop.
 Hittade en garderob och lite till som vi unnade oss hemleverans av (istället för att göra som förr och skicka M-P och hämta utefter en lista), men för det måste jag ju ändå själv plocka ihop allt i lagret.
TUNGT var det!
Inte lätt att styra en barnvagn och en kärra med garderobstomme, dörrar, lådor och annat.
Tungt var det men jag lyckades, måste sett lite komiskt ut dock.
På hemvägen stannade jag till i Knivsta hos Heidi för en liten amningspaus.
Amelie var glad att se mig och fick även en kram av Zacharias.
Hann inte till garaget innan då jag blev lite sen iväg från Heidi, så jag tog bilen ända fram till förskolan.
M-P kom dit innan jag hunnit få på barnen ytterkläderna så det slutade med att han tog bilen och Janiina medan jag promenerade hem med Sanna och William.
De var väldigt nöjda med att ha mamma för sig själva en stund.
Då vi kom hem åkte jag iväg en sväng själv och väl hemma var det dags för mat för alla.
Stackars lilla Janiina ville inte äta ordentligt då hon hade svårt att andas genom näsan, tufft att vara liten och förkyld.
Min pappa kom förbi för att få lite hjälp med en sak med datorn, det gillade barnen och visade stolta upp sina paraplyer för vaari.
 Janiina var inte så nöjd nu på eftermiddagen, men till slut somnade hon i M-P:s famn och somna gjorde även han.
 Barnen kom lätt i säng ikväll, bara Sanna som gjorde allt för att fördröja som vanligt.
Och våra varor från Ikea levererades som de skulle, få se när vi hinner ta tag i att bygga ihop och möblera om bara.
Det jag gjorde tidigare var att hämta mina nya glasögon. Synen har blivit sämre sen en bra tid tillbaka men har itne tyckt att jag hade råd med nya. Men nu bestämde jag mig för att det var dags och idag var de klara för hämtning.
Oj vilken skillnad att se genom dem, vågade inte köra hem med nya "ögonen" så bytte först hemma.
Ögonen börjar så smått vänja sig vid den nya styrkan men har själv ännu inte vant mig vid utseendet på nya bågarna.
Bilden gör dock riktigt rättvisa då det även är gult och grönt i bågarna om man ser de lite från sidan.
 Observera mitt ny permanentade hår, hihii inte så krulligt eller hur. Fungerade lika bra som då jag var ung inte alls alltså. Ska testa med mouse i handdukstorkat hår (då det är vågigt då det är fuktigt) så fort jag hinner inhandla det så får vi se om det hjälper att få fram lockarna.
Till mammahjärtats lättnad så åt Janiina bra på kvällen, sen somnade hon gott i min famn där hon sov ett par timmar innan jag flyttade henne då datorn blev ledig och maken gick och la sig.
Så här sött ligger hon nu bredvid mig och sover lugnt.
Ska själv också gå och lägga mig så att vi kommer upp i tid, hoppas på en lika vårig dag som idag.
Gärna lite mindre blåst om jag får välja...
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Glasögonen var snygga eller kanske skulle skriva är snygga =).

maria sa...

I Noras rum är det ljusblå väggar och jag tycker att rött är väldigt fint till det. Vitt fungerar alltid också, förstås.