måndag 5 mars 2012

Söndags lek och soliga måndag

På söndag kom Hadi med sin mamma, bror och mormor hem till oss på fika.
Jag hade bakat blåbärspaj men glömde så klart att fota den föränn det var försent.
Har varit väldigt dålig på att fotografera på sistone faktiskt.
På kvällen var jag så trött att jag chockade nog alla genom att gå till sängs redan före åtta(!), Sanna och William hade inte somnat än men det överlät jag åt M-P.
Låg och läste en stund, nu har jag kommit så pass långt att allt är nytt i det jag läser. Fram tills nu har jag ju haft en aning om vad som ska hända då jag ju sett filmerna (Twilight"), men nu återstår bara slutet det vill säga det som nästa/sista delen kommer att handla om.
Så det är svårt att lägga ifrån sig boken men lyckades med det efter en kort stund i alla fall.
Idag, måndag, lockade solen mig mer än soffan efter dagis lämningen.
Trots en rätt så god natts sömn (behövde bara vakna tre gånger) så kände jag mig trött.
Men en frisk lång promenad rådde bot på det en stund. Fick sällskap en bit av tre av våra föredetta grannar och deras hundar också, det var trevligt att prata med dem en stund.
Det saknar jag faktiskt små pratet med grannarna.
Janiina sov gott i vagnen och vaknade först då vi kom fram till vårt mål, min pappa och Helena.
Där slappade jag i soffan ett par timmar innan vi tog en till skön promenad hem.
Jag hämtade barnen tidigt idag med då vi skulle få fika gäster vid tre och jag ville inte behöva stressa med dem.
Min nattvandrarvän Johnny kom sambo och deras tre veckor gamla dotter Ida.
Fast Ida är yngre än Janiina så är hon mycket längre än hon, söt är hon i alla fall och trevligt att fikat äntligen blev av (som vi pratat om att ta sen före jul då vi båda fortfarande var runda...).
William blev jätteblyg och höll sig tätt intill mig, ville inte släppa taget om mig alls. Jag visste ju hur han kunde bli så jag hade förvarnat om att vi skulle få gäster och vilka det var, men det hade inte hjälpt.
Men efter lite småkakor och saft samt lite bulle så började han tina upp såpass att han kunde leka med Sanna utan att bry sig om våra gäster.
På kvällen kom vaari, Helena och Eila (Helenas mamma) förbi på fika.
Barnen var glada över besöket fast de var lite blyga inför Eila först, de har ju inte träffat henne så ofta då hon bor i Finland.
När resten av min familj sov så tog jag över datorn ikväll, har ju inte suttit vid den på ett bra tag nu konstigt nog utan att sakna det alltför mycket.
Hade en hel del mail att gå igenom samt bloggar att läsa.
Tur att jag har facebook på mobilen så jag inte är helt off för omvärlden, hihii...
Men nu är timmen sen och sängen ropar på mig, snart även Janiina, så dags att sova.
// Sargit

Inga kommentarer: