lördag 3 mars 2012

Fredagsmys och kalas lördag

Jag hämtade Sanna och William tidigare från dagis på fredag för att ta en tur med bussen igen.
Tanken var att gå och handla och sedan till öppna förskolan i Valsta.
Men då jag fick höra att Sanna hostat väldigt mycket under dagen, och då hon sen på vägen började klaga på att hon hade ont i örat, så bestämde jag mig för att skippa öppnis och bara låta barnen handla fredagsmys chips istället och sedan åka hem igen med bussen.
Barnen var nöjda bara de fick åka buss, två gånger till och med vilken lycka.
Efter middagen blev det pyjamas på och sedan bänkade vi oss framför tv:n hela familjen för att se på "Toy story 3", den var inte lika rolig som de andra tyckte Sanna och William...

På lördag testade vi att låta Janiina ligga i sin säng efter frukost.
Hon var väl så där nöjd efter ett tag, men det märks att hon börjar vara med med blicken mycket mer.
Sanna var snäll som skruvade upp speldosan i mobilen åt henne då den tystnade, då höll hon sig någorlunda lugn ett tag.
Sedan var det dags för henne att bada vilket hon gillar.
Sanna och William ville hjälpa till vilket de fick, sen kom Sanna in till mig då hon ville duscha tillsammans med mig. William hade redan badat tidigare.
Efter en sen lunch (då frukosten också blev sen) så var det dags för oss att skynda till 3-års kalas.
M-P körde Sanna till vaari och Helena då vi inte ville riskera att hon skulle smitta någon, medan jag tog en promenad med William och Janiina hem till Hadi.
William pratade iett under hela promenaden!
Då jag trodde att vi var sena så messade jag att vi var på väg och bad om ursäkt för förseningen, men fick till svar att det var 40min kvar innan kalaset skulle börja, men vi var välkomna i alla fall.
Det ni, omvänd tidsoptimism finns det?
Här har ni födelsedagsbarnet Hadi 3år.
Janiina sov rätt mycket i början av kalaset men då hon väl vaknade så ville hon inte missa något.
William var väldigt blyg då det var så mycket folk där, fast tre av barnen (inklusive Hadi) var från hans avdelning på dagis. Så det var pappas famn som gällde mest hela tiden.
Fina Fayeza fick en stunds gos med Janiina också medan gossarna i min familj lekte. 
Fiskedamm vart det så klart också innan hemfärd, och självklart fick William ta med sig en påse till Sanna också.
Williams slutsats av kalaset var att det inte var kul då det var så många barn där, han ville att bara Hadi skulle vara där. Sen sa han att han ville att Hadi skulle komma hem till oss...
Från kalaset åkte vi hem till vaari och Helena för att äta middag där.
William var glad över att också få tillbringa tid hos vaari.
 Sanna ville inte bli fotat alls, men ville ju få en bild då hon såg så mycket större/äldre ut i sin fina lila finblus hon valt att ha på sig. Hon ville också vara kalasfin fast hon skulle till "Helena".
Både Sanna och William var i alla fall eniga om en sak, det var skönt att få vara ifrån varandra en stund.
Så vi får nog försöka separera dem lite oftare, hitta på roliga saker med dem var för sig. 
Mina älsklingar innan hemfärd busandes på golvet.
Hör och häpna så fortsatte Janiina sova i sin säng då jag la henne där efter att hon somnat vid kvällsmatningen. Hon sov där nästan en hel kvart!
Såg på mellot så klart då vi fått barnen i säng men sen orkade jag inte så mycket mer.
Läste en stund faktiskt innan jag gick och la mig.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

siis hadin perhekkin tietää sinun ajantajun ja on keksinyt saman kun sinä aikoinaan.sanoo ajan aikaisemmaksi niin ehtii oikeaan aikaan perille.