fredag 30 mars 2012

Trots gånger två

Tuff dag idag, fast jag helt oplanerat fick sovmorgon fram till halv tio!
Hade ju såklart varit vaken tidigare och matat Janiina men sen somnat om.
Sanna och William lekte snällt tillsammans under tiden och mumsade i sig russin från ett av russinaskarna som blivit kvar i deras rum. Så blir det då mamma inte fixar fram frukost i tid.
Hann faktiskt små plocka lite och dammsuga då Janiina sov i en hel halvtimma i sin vagn. Annars sover hon bara i famnen men kände att min rygg behövde vila lite efter de senaste dagarnas bärande.
Tyvärr så testade Sanna och William gladerligen mitt tålamod med ett leende på läpparna och skrattade bara då jag blev arg. De lyssnade helt klart inte med öronen i alla fall då jag sa ifrån om hur de uppförde sig vid matbordet eller hur de behandlade varandra från och till eller om annat. Kände mig som en mindre bra mamma som bara tjatade och "skällde" på dem halva dagen.
Så det blev inte en tur till öppnis i Valsta kyrkan idag som planerat.
Det var en konsekvens barnen fick ta efter flera varningar om vad som skulle ske om de inte skärpte sig.
Synd bara att de inte brydde sig till en början då jag verkligen sett fram emot att komma iväg.
Men det var bra att vi inte åkte någonstans då Sanna fick tillbaka sin feber på eftermiddagen. *suck*.
Så hon sov en timma i soffan medan jag och William tittade på när ett par var på husjakt i Kroatien eller något... Jag blev serverad (trä)tårta också av William, han dukade upp till hela familjen och då han la fram åt M-P så sa han "det här är till pappa då han kommer hem".
Först långt senare så började William bli arg och nästan hysteriskt och skrek "jag vill gå till Moalle!" (Moalle = till Moa).
Lyckades till slut lugna honom men det tog ett tag, tur att M-P kom hem strax därefter då min ork började ta slut.
Vi orkade helt enkelt inte följa matsedeln för ikväll utan beställde hem pizza.
Efter maten var det bad dags för barnen, Janiina fick börja.
Både Sanna och William ville vara med och hjälpa till.
"Jag tvättar hennes hår" sa Sanna, "jag tvättar hennes fötter" sa William och så gjorde de just det, så söta de är!
 Sen fick även stortrollen bada innan det var sängdags.
Försökte fånga Janiinas leende ikväll, då hon egentligen borde sovit men inte visade ett tecken på att vilja göra det.

 Nu ska jag också lägga mig då det blir en lång men spännande dag imorgon, synd bara att Sanna inte kan följa med oss andra utan får umgås med vaari och Helena istället.
// Sargit

Inga kommentarer: