söndag 2 september 2012

Terminstarts gudstjänst idag

Strax före frukost bestämde jag mig för att lägga på ett rem och hinna till dagens gudstjänst.
Frågade om Sanna och William ville med och det ville dem så vi satte fart med påklädning med mera.
Vi kom nästan i tid, hann dit då första solosången sjöngs av solisten.
Både Sanna och William fick beröm efteråt av flera gudstjänstdeltagare över hur "duktiga" de var som satt så snällt i stolarna under gudstjänsten.
De var dock lite uttråkade ett tag i mitten men jag lyckades få dem att läsa lite barnböcker ett tag.
Psalmerna och sångerna gillade båda att lyssna på, Sanna envisades också att jag skulle ta fram rätt psalm åt henne i psalmboken.
Mitt under en av sångerna solisten sjöng så utbrast Sanna "jag kan den! Varför sjunger hon Frida?".
Förstod först inte vad hon menade men sen lyssnade jag på refrängen och fick då förklara att hon sjöng inte Frida utan Freedom och vad det ordet betyder, hon förstod nog inte riktigt för i hennes öron lät det som Frida.
Idag hade de ett drama och samtalspredikan, jättebra var det men blev lite långt för mina kottar.
Kul att se att det var mycket folk i kyrkan idag, saknade dock fler barnfamiljer där...
Tända ljus gjorde jag och Sanna också men William ville sitta kvar i stolen under tiden.
Mina stortroll blev lite besvikna då de inte fick gå ner och leka idag, men jag lockade ju med att vi ju skulle till lek&bus idag efter att vi hämtat M-P och Janiina hemifrån...
// Sargit

Inga kommentarer: