lördag 1 september 2012

Konstnärliga William

Innan barnen somnar så brukar de roa sig med att läsa böcker eller rita på sina rittavlor eller leka med annat, så länge de befinner sig i sina sängar är det ok om de inte busar fram till en viss punkt.
William var vaken längst igår kväll och ropade stolt att han ritat Blixten Mcqueen.
Först då jag gick in, som jag brukar, strax innan jag själv gick och la mig så såg jag vad han ritat.

På morgonen berömde jag honom för hans fina bil och han förklarade direkt att "det är Blixten Mcqueen, men det gick ingen bra där bakom" han menade på att det inte gick att rita där, och jag förklarade att det ju var för att "raderings stickan" var där.
Blev faktiskt lite imponerad igen över att han ritar så att man ser vad det är, huvudfotingar har vi dock fått vänta på. När ska de rita sådant?
Istället får vi se bilar, lastbilar och solar...
// Sargit

Inga kommentarer: