fredag 21 september 2012

Öppnis och fredagsmys

Förmiddagen försvann, jag råkade somna då jag skulle få Janiina att sova före lunch.
Skönt men ändå inte då jag hade mycket att göra i hushållet.
Jag hann i alla fall med lite tvätt.
Efter lunch, nåja långt efter, kom vi iväg till öppnis i Valsta kyrkan.
Det var rätt mycket folk där idag så Sanna och William var lite blyga först.
På fredagar är det dockteater också, det gillar våra troll.
Hem via affären där vi köpte bland annat fredagsmys chips.
Efter middagen tog vi alla en slapparstund i soffan med "Pippi Långstrump"och chips, vissa passade på att vila ögonen också.
Då barnen kommit i säng och somnat (rätt fort) så satte jag och maken igång med en maraton städning/röjning i hela huset.
Allt utom vårt sovrum och barnens rum hann vi igenom, hann till och med byta de där "plupparna" man har på stolsbena för att skydda golvet.
Jag röjde lite och organiserade i Janiinas blivande rum.
Till slut stupade vi i säng båda två...
// Sargit

Inga kommentarer: