måndag 3 september 2012

Barndans och Yatzy

Efter en slö förmiddag då jag ändå hann med lite tvätt och småplock så kom vi iväg efter lunch till öppnis på familjecentret.
Vi hann dock inte vara där någon lång stund då Sanna och William skulle på sin första pass med barndans på kulturskolan idag.
Sanna hängde på direkt men ledsnade/tröttnade mot slutet och kom och satte sig bredvid mig och Janiina.
William ville inte alls men han satt kvar i ringen med de andra barnen i alla fall fram till alla barnen skulle samlas vid ena väggen för att sedan hoppagallop över rummet. Då blev William ledsen och kom och satte sig hos mig.
Senare sa han "jag var lite blyg".
Vi får väl se hur det går men jag hoppas att det släpper för dem, nästa gång ska de vara där med mig väntandes utanför. Om de tillåter det vill säga.
Efteråt åt vi varsitt äpple som jag plockat från vårt egna äppelträd.
Gott var det.
Idag lyckades vi hinna till glassbilen för första gången!
Har tänkt möta den flera gånger men missat den varje gång eller så har vi inte varit hemma.
Tiden de säger att den ska komma på är mellan 16.30-17.05?!? menar de att man ska stå i en halvtimma och vänta på den eller...
Nåja, vi lyckades köpa glass idag i alla fall till barnens glädje.
Och med på köpet fick de ett Yatzy spel.  
Sanna ville ut och cykla senare så medan M-P satte fast deras nya cykelflaggor så aferade William dörrvakt och hindrade Janiina från att rymma.
Hon tar alla chanser hon får att smita ut om dörren är öppen.
Jag avrundade kvällen med att spela Yatzy med stortrollen medan M-P tog skötte om kvällsbestyren med Janiina.
Vi spelade bara den övre halvan av pappret, men det var de väldigt nöjda med.
Sanna ville spela igen men inte William, han ville räkna och skriva istället.
Ett utmärkt spel att öva på att räkna måste jag säga.
// Sargit

Inga kommentarer: