lördag 8 september 2012

Knytteskog och "egentid"

Idag fick M-P stanna hemma med Janiina medan jag åkte till knytteskogen emd Sanna och William, vi plockade även upp Emma på vägen då Thomas var sjuk och inte kunde ta sig ut.
Idag fick barnen leta efter färger i skogen.
Vi hittade såkalrt lite annat också.
Men en hel del färger kom det fram i den fina, lite höstliga, skogen.
 Och så klart blev det fika, varmchoklad och macka. Numera kan barnen hälla upp själva från sina termosar, med lite hjälp att få upp locet först då pappsen skruvat dem hårt...
Det var väldigt mycket spring och lek för barnen idag, det märks att de börjar känna sig trygga med gruppen och har inga problem att busa med andra, barn som vuxna.
Här har Sanna gömt sig för "vargen" som kom.
Det var fullt sjå att hålla ordnign på tre tre och ett halvt åringar, tur att de andra föräldrarna ställde upp som extra öron och ögon också.
Här sjunger vi hejdå vid trädet, alla samlade i ring kring trädet.
 Hemma hade M-P fått ta det lugnt då han åter blivit förkyld.
Så både han och Janiina hade sovit en del.
Efter lunch gjorde han och barnens lite nytta i trädgården, bland annat plockade in lite äpplen från vårt äppelträd. Mumsigt goda är de, och snart är de ännu godare då de blir mindre syrliga...
 Jag fick eftermiddagen "ledigt" och åkte iväg till Barkaby där jag mötte upp min män Marina.
Först en tripp till Bauhaus för att byta fönsterbrädan jag köpt tidigare till Janiinas rum, den var för kort.
Sedan strosade vi runt på outletten men först en lång anhalt för lite fika och "ikappskvaller" då det var ett tag sedan vi sågs.
Köpte nya regnställ till Sanna och William också på Stadium outlet.
Jag hann en vända för att se på Marinas (med familj så klart) nya lägenhet då de flyttat nyligen.
Men sen var det dags att åka hemåt då jag lovat vara hemma till middagen, plockade upp lite kinamat på vägen.
Senare på kvällen var det dags för M-P att få ledigt då han skulle umgås med Johan lite på en pubafton.
Skönt emd lite egentid då och då även om det oftast slutar med att jag i alla fall tänker på/pratar om/köper med mig något åt barnen.
// Sargit

Inga kommentarer: