torsdag 20 september 2012

Janiina 8månader idag!

Nu är jag i jobbvarvet på riktigt. Janiina fick hänga med mig på jobbet igår och idag, det har gått jättebra!
Då jag hämtat barnen från förskolan igår så åkte jag med dem till Solna centrum en sväng, kanske inte den smartaste tanken att åka dit då jag upptäckte att det var rätt mycket vägarbete samt ombyggnationer på gång därikring.
På kvällen åkte jag en sväng efter att barnens lagt sig, på finska föreningens medlemsmöte som hölls efter en finsk bio kväll. Hoppade bion dock.

Idag jobbade jag först förmiddag och senare kväll, börjar bli lite mossig i huvudet speciellt då jag inte är smart nog att gå och lägga mig då jag ska...

På eftermiddagen hade Janiina tid på bvc, det kom jag på imorse!
Kom på att jag glömt nämna förra besöket där så här kommer de två senaste mätningarna och vägningarna:
21/8 7210g och 64cm
20/9 8020g och 66,4cm
Hon har börjat följa sin kurva bra igen, så skönt!
Däremot så har hon lite väl bråttom i sin utveckling.
Idag blev Janiina 8månader, säger som så ofta förr: Vart har tiden tagit vägen?!?
Nu kan hon:
ställa sig upp med hjälp av vägg/möbler/ben med mera
går gärna om man håller i hennes händer/hand
klättrar upp på låga lådor/hinder
äter brödbitar med tumme och pekfinger (pincett greppet, men missar dock munnen ibland)
krypa är hon också snabb på
roar sig själv mer och mer
blir jättearg om man tar ifrån henne det hon har i händerna
blir ännu argare då hon måste ligga ner under blöjbytet.
Le och skratta så charmigt att jag förlåter henne vad som helst, till och med tidiga mornar.
Finns säkert något jag glömt men nu har jag lite nerskrivet om vad hon kan.

Så här kul har syskonen ibland med varandra, jag filmade rätt länge här vid mellanmålet idag.

Jag fortsätter med att åka och storhandla på torsdagkvällar strax före stängning.
Förutom tröttheten så är det rätt skönt att abra kunna plöja igenom affären utan att behöva akta sig för andra.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Janiina verkar verkligen tycka om sina syskon----härligt!!