onsdag 12 september 2012

kort resume måndag till onsdag

Måndag var det som vanligt familjecentret och sedan barndansen på eftermiddagen.
Så här söta såg de ut då vi var på väg till bilen.
Trodde inte de skulle våga vara själva där inne idag då föräldrarna fick vänta utanför, men tji fick jag.
Sen att William mest hade tittat på är en annan sak.
Blev lite ändrade planer senare då våra vänner Beutlers behövde hjälp med barnen, så jag åkte och hämtade dem från skola/förskola då M-P kom hem.
Sanna och William var glada åt sällskapet.
Efter middagen blev det film för att lugna ner saker och ting.
 På tisdag så hade jag planering på jobbet, vi satt nere i barnlokalen så att Janiina kunde roa sig.
Maud var tyvärr sjuk så öppna förskolan var stängd, men Fayeza och Mahdi fick hålla oss sällskap i alla fall.
Mitt i planeringen så kikar jag ju då och då på Janiina för att se vad hon håller på med, vid ett tillfälle såg jag detta.
Jag avr snabbt där för att hjälpa henne ner men det visade sig senare att den hjälpen behövde hon inte.
Hon fortsatte att klättra upp och nerför garaget själv, oj så nöjd hon var med sin nya talang.
Då vi hämtat stortrollen så tog vi bussen till Valsta kyrkans öppnis.
Där målade Sanna och William lite.
 M-P kom dit direkt från jobbet och i samma veva åkte jag tillbaka till mitt jobb då jag skulle ha första träffen med alla faddrar (hjälp ledare för konfirmander) ikväll.
Restena v min familj stannade på familjesoppan i kyrkan, tror det blir en ny tradition för dem att äta där varannan tisdag.

På onsdag ville Sanna ha flätor i håret.
Så söt hon var i dem! Första gången jag gjort flätor på henne tror jag...
Jag hade tandhygienist tid på eftermiddagen så M-P mötte mig i Märsta centrum efter jobbet och fikade med barnen medan jag var där.
Denna syn mötte mig då jag var klar.
Det var lite kort om de senaste dagarna.
// Sargit

Inga kommentarer: