tisdag 25 september 2012

Farbror P-A = busfarbror

Skönt nog så var William feberfri idag, han var ju det redan på kvällen ioförsig.
Men då han ju ändå haft feber så måste han vara hemma idag.
Sanna fick gå till dagis i alla fall och jag och Janiina följde henne dit medan William såg på film i soffan. Inte var han själv inte, farbror P-A var ju hos oss även om han sov.
Men då jag kom hem så hade han faktiskt flyttat sig till soffan för att hålla William sällskap, sovandes hihii.
William var nöjd i alla fall.
Janiina däremot var mindre nöjd idag, misstänker att tänder är på väg. På eftermiddagen visade det sig dock att nu var det hennes tur att få feber.
Jag fick inte så mycket jobb gjort idag, fick ställa in en grej med jobbet då William ju var hemma.
Men lite fick jag gjort till slut.
William gillar sin farbror han och det dröjde itne länge efter lunch då de båda satt och byggde lego. Vet inte vem som hade mest roligt dock.
Sanna var glad på hemvägen, hon ville ju hem till "bus farbror".
Det busades och lektes rätt mycket resten av dagen tror jag, själv åkte jag till jobbet så fort M-P kom hem. Idag var första träffen med våra underbara konfirmander.
Kom hem rätt sent efter en trevlig kväll, vilket jag nog får vänja mig vid varannan tisdag.
Jag stannade till för att köpa gröt till Janiina och kom hem med två fyllda kassar. Så det kan gå.
// Sargit

Inga kommentarer: