måndag 17 september 2012

Öppen förskola på familjecentret

Det var ingen lätt dag idag med trollen, de var almänt lite kinkiga och bråkiga och så har William en väldigt selektiv hörsel.
Frågade till slut om vi måste till öronläkaren med honom för att kolla om det var något fel på hans öron. Men det tyckte han inte var en bra idé...
På förmiddagen kom vår föredetta granne, från Neptunusbacken, Annie på besök, det var trevligt.
Efter lunch åkte vi ner till öppna förskolan på familjecentret som vanligt nuemra på måndagar.
Barnen hann måla, dega, leka och sjunga lite innan det var dags att gå iväg till dansen.
Hadi var också där så trion sprang iväg en stund och lekte, Sanna och Hadi gick hand i hand.
De kom tillbaka till mig och Janiina med ett "spel" efter en stund.
Sanna som sett fram emot och tjatat om dansen hade till och med valt kläder till idag utefter att hon skulle dansa.
William var itne alls sugen på att dansa, få se om det slutar med att han håller mig och Janiina sällskap medan Sanna går på danslektionen.
Men båda gick in då lektionen började i alla fall.
De kom dock ut en kvart innan sluttid då de inte ville vara med längre, de ville springa sa de, inte hoppa gallopp.
En av lärarna berättade efteråt att William hade verkat vilja vara med (inte bara sitta och titta på) fram till Sanna sa att han itne ville det. Så han hade mest tittat på.
Men på kvällen överraskade han mig med att börja sjunga en av sångerna de hade övat till, samt göra rörelserna. Så han snappar upp rätt bra fast han inte gör dem där...
På sena eftermiddagen hade jag tandläkartid för att laga det första av mina fyra (!) hål.
Inte favorit sysslan...
Efter middagen fick alla barnen bada och medan maken badade barn så vek och hängde jag upp tvätt.
Alla kläder jag tog hem från förrådet, utom en vinteroverall och några mössor, är nu tvättade och det sista hänger på tork. Få se när jag orkar ta tag i och vika resten.
// Sargit

Inga kommentarer: