måndag 24 september 2012

"Mamma, Pappa, Barn" och farbror

En väldigt seg förmiddag, jag är så lyckligt lottad som har så underbara barn som Sanna och William som kan underhålla sig själva då mamma somnar under försök att natta lillsyrran.
Men lite hann vi alla leka i deras rum också.
Idag var de väldigt intresserade av att sköta om sina "bäbisar".
Båda kom till mig i omgångar för att få hjälp att klä på/klä om deras bäbisar.
Sen bäddade de och matade dem. Det var riktigt roligt att lyssna på deras prat sinsemellan.
 Janiina trivdes också bra i deras sällskap, speciellt då de lagade mat i köket.
Då ville Janiina också hjälpa till.
Då öppnis på familjecentret var stängt idag så blev vi hemma under eftermiddagen också.
Jag hade tänkt ta bussen ner med barnen och sedan gå till kulturskolan där de har sin dans, men då det var lite lätt distraherade barn idag så tog det lång tid att få på sig kläderna så vi missade bussen helt enkelt och fick gå till bilen istället. Lite besvikna barn men de vekade förstå att vi missat bussen och måste ta bilen.
Sanna som under dagen sett fram emot dansen vände helt plötsligt då vi kom dit.
"Jag ska inte göra någonting!" sa hon väldigt bestämt och surt då vi var där. Och så blev det. Jag fick lov att vara med inne med dem idag för att få dem in i salen överhuvudtaget.
Inte det lättaste då jag ju hade Janiina "under armen" också.
Större delen av tiden satt vi alla fyra i ett hörn och tittade på då de andra dansade och lekte. Försökte uppmuntra dem då och då och leka med i rörelserna där vi satt, men då blev Sanna ännu surare och vände till och med om sig med ryggen mot mig.
Nåja, så kan det vara. Alla har vi väl våra dåliga dagar, få se hur det går nästa gång.
William verkar inte alls pigg på danslektionerna så han ska nog sluta men Sanna har faktiskt gillat det och pratat om det hemma också. Vore tråkigt om hon slutar bara för att William inte vill vara med.
William stackarn blev grinig och trött då vi kom hem och värre blev det, och snart upptäckte vi att han hade feber. Så han sov ett par timmar innan maten. Vägrade ta tempen och protesterade högljutt "Jag är inte sjuk" fast vi kände hur varm han var.
På kvällen, efter mycket om och men på grund av förseningar i tågtrafiken, så anlände då barnens efterlängtade farbor Pär-Anders.
Sanna följde med M-P för att hämta honom från Knivsta station då tågen inte kunde stanna i Märsta.
Maten blev väldigt väldigt sen ikväll men det gjorde att Sanna kunde busa mycket med sin busfarbror som barnen säger.
Stackars P-A som trodde han skulle få vila upp sig lite hos oss, det lär nog barnen inte tillåta...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

om jag känner PA rätt har han inget emot att busa med sina syskonbarn....annars är han mycket sjuk =)