onsdag 5 september 2012

Puzzel med sjuka barn

Då jag återigen skulle till jobbet och planera lite så fick stortrollen som tur var umgås med vaari och Helena.
Det blir ett litet puzzel att få det att fungera nu då två av tre barn är krassliga och jag dessutom har börjat jobba lite smått.
Janiina fick följa med mig till jobbet.
Det gick rätt smidigt faktiskt och vi hann tillbaka lagom till lunch.
Efter lunch fick jag med mig Janiina och William på en promenad, mest för att söva Janiina och aktivera William lite som ju är frisk.
Sanna hade lite svårt att vila då William var med henne, det var ju alldeles för roligt att busa ju.
Vi gick till Valsta C och köpte mellanmål och på tillbaka vägen stannade vi och lekte lite.
M-P kom dit efter jobbet också då han skulle hjälpa min pappa och Helena med en datagrej, det slutade med att vi stannade på middag.
Vi gjorde det enkelt för oss och hämtade pizza.
Sanna tog ett nytt steg framåt med Roy idag.
Hon har ju låtit honom nosa och slicka henne på handen men idag satt hon med honom bredvid sig i soffan. Sen vilade hon en stund till efter middagen (som hon inte ville ha).
Medan Sanna vilade så tittade jag (med en sovande Janiina i sjalen) och William på film.
Varken Sanna eller William ville hem då det var dags för hemfärd, och då Janiina också var rätt trött så hade vi tre motsträviga barn med oss till bilen.
Sanna fick jag bära för att få med henne.
Jag somnade sen medan jag nattade Janiina, tror det var före stortrollen...
// Sargit

Inga kommentarer: