onsdag 24 februari 2010

Tuffa nätter

De senaste nätterna har varit jobbiga, både för barnen och oss föräldrar.
Barnen har turats om att vakna till pga nästäppa och ibland hosta och i Williams fall kan vi även lägga till magknip verkar det som.
Förrförra natten fick vi till slut ta William in till oss så att han inte skulle väcka Sanna med sina plågsamma skrik, stackarn.
Och nu inatt vaknade Sanna före ett och var hur pigg som helst, vägrade sova.
Så nu var det hennes tur att få härja inne hos oss.
Hon var hur nöjd som helst och lekte en bra stund i vår säng medan pappa sov, han var väldigt slut efter de senaste nätterna som han fått kliva upp då han är mer lättväckt än mig.
Men inatt var jag vaken med Sanna fram till strax efter tre.
Visst är det gosigt att ha barnen sovandes bredvid, men speciellt mycket sömn för vår del blir det ju inte då, för Sanna "pratar" i sömnen och båda är väldigt rörliga då de sover.
Nu verkar även vi föräldrar drabbats av förkylningen.
Hoppas att det går fort över då jag inte vill skjuta på operatíonen jag ska göra imorgon (de ska ta bort några bisköldkörtlar, har hyperparathyroidism som det heter om jag nu kommer ihåg rätt
).
Så imorgon vi denna tid är jag förhoppningsvis nyopererad och ligger på uppvaket eller på vårdavdelningen. Får komma hem på fredag eftermiddag om allt är som det ska.
Sen blir jag hemma sjukskriven nästa vecka, bra tajming för min del då vi inte har verksamhet då pga att skolorna har sportlov här.
Idag är jag ledig, vi ska försöka få ordning här hemma med tvätt, städning och fylla på mat- och blöjförrådet, så att vi inte behöver tänka på sådant under helgen.
Både Sanna och William är, som ni säkert redan vet, väldigt förtjusta i att "hjälpa" till med tvätten.
Så även idag.

// Sargit

3 kommentarer:

Thomas och barnen sa...

Stackars er! Hoppas det ordnar sig med barnens nattsömn framöver!

Hoppas även allt går bra med operationen och att du snabbt kryar på dig igen efteråt!

Kram!

ankan sa...

ja, vi önskar också god återhämtning till dig och ett snabbt tillfrisknande till barnen!

Carma sa...

Instämmer med föregående talare =)
Lycka till med operationen och krya på er!

Kramar