torsdag 25 februari 2010

Gräsänkling igen.

Idag var det så dags för Sargits operation.
Hon blev hämtad av sin mor vid 7-tiden på morgonen.
Då både jag och barnen dras med förkylningar så spenderade vi dagen hemma.
Planen var sedan att familjen Bergman skulle komma över och leka med barnen medans jag åkte iväg till Karolinska för att hälsa på min nyopererade fru, men då jag var så kraftigt förkyld fick jag inte åka dit.
Så det blev en stillsam hemmakväll istället, nåja så stillsam man kan få det med två busiga ettåringar:)
Tilll middag hade Kai vevat ihop sin beryktade "Gröna skosnören med baconsås" som de tog med när de kom över.
Mycket uppskattat av alla inblandade.

Sanna tränar numera väldigt mycket på hur man använder skeden.
Efter middagen blev vårat vardagsrum rallybana.
Både Sanna och William är som tidigare sagt väldigt förtjusta att åka runt i sina vagnar och även deras "bil"
Då moster Tina numera bor i Örebro vill hon gärna leka så mycket som möjligt med barnen när hon är i Märsta.
William verlar inte misstycka, eller vad säger ni?
William och Sanna brukar rätt ofta kivas om alla leksaker men här hjälps de faktiskt åt att putta gåbilen.
När det var dags för nattning drog sig familjen Bergman hemåt och jag la småtrollen isäng.
Fick iallafall smsa lite med Sargit innan det var dags för mig att gå och lägga mig.
//M-P

Inga kommentarer: