lördag 13 februari 2010

Schlagerkväll hos Beutlers

Dag två som gräsänkling.
Först ut på schemat var babysim i Ekillahallen.
I Sargits frånvaro ställde Helena och moster Tina upp som hjälp.
Då barnen inte ville sova innan badet var de inte alls så roade som de brukar vara.
På slutet höll Sanna på att somna i famnen på Helena.
Så efter att vi var färdiga och påklädda tog jag med barnen till familjen Bergman så att de skulle få sova en stund och äta lite lunch.
När det väl var överstökat var det dags att åka hem och packa lite.
Jag och barnen skulle skulle nämligen ner till familjen Beutler för att äta middag, se på melodifestivalen och sen övernatta där.
Det blir en väldans massa saker att packa ner när man ska sova över nånstans med barnen.
Väl framme hos Beutlers, blev det som vanligt kaos i köket då samtliga 3 småttingar tycker att det är jättekul att tömma kökslådan.

Emma har även kommit på hur man klättrar upp i lådan.
Även trappan är jättespännande att utforska.
Här är William på väg upp.
Kvällen flöt på fint ända fram till läggning av barnen.
Emma och William somnade mer eller mindre direkt.
Men Sanna tvärvägrade.
Hon var så trött att hon hade svårt att hålla ögonen upp men hon ville verkligen inte sova.
Det tog drygt 2 timmar att natta henne den här gången.
Så jag missade merparten av melodifestivalen.
Men när väl alla barnen sov så hällde jag och Thomas upp varsin Irish coffe och tittade på Wipeout (den engelska varianten).
Hur kul somhelst.
Men framåt tolvslaget kände vi alla att vi fått nog och det var dags att sova.

// M-P

2 kommentarer:

farmor Aci sa...

MP du verkar ha det väldans bra med all den hjälp som du får och trevligt sällskap dessutom. Krama om barna från mig

Familjen Sundström sa...

Det har jag verkligen.
Jag kan inte nog tacka alla de vänner och hela vår familj som så helhjärtat ställer upp och hjälper till.
// M-P