fredag 19 februari 2010

Smiter från jobbet, vill leka istället...

Idag kände jag mig rätt nöjd och klar med arbetet tidigt på eftermiddagen.
Vissa fördelar har man ju med det jobb jag har som till exempel flextiden :)
Så vid halv tre tiden åkte jag upp till Valsta kyrkan för ett sista ärende och sedan slutade jag för dagen.
Min älskade familj befann sig på Öppna förskolan där så jag anslöt mig till dem för lite lek och avkoppling.
Själv missade jag denna händelse, och även kameran, men M-P försökte fånga när William byggde med klossar för första gången.
Hittills har han ju mest roat sig med att kasta dem runt omkring sig, men idag så hade han kommit på ett annat sätt att roa sig med klossar.
Sanna flinar upp sig då hon får se kameran och håller hårt i nyckelpigan så att inte William tar den.
Skönt att se att de kan samsas om leksakerna och leka tillsammans, nåja bredvid varandra i alla fall.
De stora bilarna som fanns där tyckte William var roliga att leka med.
Kom på att vi inte har några bilar hemma alls, förutom mjukisbilarna blixten McQueen de fått av sin farbror Björn förra året.
Kanske därför det var så lockande med dessa hårda stora häftiga bilar.
Sanna upptäckte till sin förstjusning att hon nådde ner till golvet med fötterna på denna trähäst.
Hon gillade att studsa på den.
Såg ut som en riktig cowgirl från och till.

William tyckte att nätpåsen till klossarna skulle passa bra som huvudbonad. Så klart blev det även bus med pappa emellanåt då barnen tröttnat på att leka själva.
Det tar på krafterna att springa efter de små trollungarna.
Efter mellanmålet var det dags för Casperteater.
Då teatern började precis då barnen skulle äta så var deras uppmärksamhet på annat håll.
Som förut så lockade casperdockorna mer än något annat.
Kvart i fyra kom vi på att ojdå, vi har ju tvättstugan klockan fyra!
Bråttom blev det, tur att M-P hade sorterat tvätten på nytt kvällen innan, utan barnen den gången då de sov.
Deras hjälp är gulligt men det blir inte riktigt rätt sorterat då :)
// Sargit

Inga kommentarer: