fredag 12 februari 2010

Gräsänkling

Så var det dags för ännu ett pappatest.
I morse åkte Sargit iväg på konfirmandläger och hon kommer inte hem förrens på Söndag eftermiddag.
Men dagen var så fulltecknad att jag inte hann med att fundera på saken.
Efter frukost åkte jag iväg till mormor Astrid och meckade lite med hennes dator.
Medans jag satt framför datorn passade Astrid barnen.
Där efter bar det av till Thomas för att sitta barnvakt nån timme då han skulle till Sigtuna på ett möte.
Efter mellanmålet bjöd jag in mig själv (och barnen) på middag hos familjen Bergman.
Där bjöds det på potatisgratäng och fläskfile.
Då fläskfilen var lite kryddig fick barnen kyckling istället, detta uppskattades tydligen inte så varken William eller Sanna åt särskilt mycket.
Nåja, det kommer fler tillfällen.
Sen var det bara att åka hem och natta barnen.
Allt flöt på smidigt med nattningen och strax efter åtta sov småtrollen gott.
Själv passade jag på att se lite på film innan det blev läggdags även för mig.
Glömde tyvärr kameran hemma idag varvid det inte finns några bilder att visa.

//M-P

2 kommentarer:

Nina sa...

hej:) du har mycket att göra:)Puss och kram till Sanna o William:)

farmor Anci sa...

Typiskt att glömma kameran....när farmor vill se på gullungarna ....fast snart så...får jag både se å hålla=)