lördag 27 februari 2010

Överraskningsbesök och Babysim

Imorse klev jag upp tidigt och åkte iväg till Arlanda för att hämta min syster Heidi.
Det vart en impulshandling från hennes sida att kvällen innan höra efter om det var ok för henne att komma och hälsa på oss några dagar, då även hon ville vara med och fira vår lilla systers födelsedag på kvällen.
Så nu är min stora syster Heidi hos oss i några dagar framöver.
Barnen blängde på henne nästan genom hela frukosten, undrade väl vad det där var för filur.
Men sen mjuknade de upp och bekantade sig lite med sin moster.
Idag hade vi babysim och då jag inte får bada för infektionsrisken, så hoppade Helena in istället för mig.
Sanna gillar att bada men hon är inte alls förtjust i att dyka.
Men hon vet hur man klättrar upp från bassängen.
William är som fisken i vattnet och tar alla chanser han får för att hamna under vattenytan.
Även han kan klättra upp på kanten men är snabb på att ta sig ner igen.
Min stora syster Heidi var glad och nöjd av att få titta på då barnen roade sig i vattnet.
En liten filmsnutt bjuder vi också på idag.
William och pappa dyker.

// Sargit

Inga kommentarer: