onsdag 17 februari 2010

Bilutflykt

Morgonen började med att alla i familjen försov sig.
Sargit hade väckarklockan på men bestämde sig för att slumra tills barnen vaknade.
De brukar nämligen alltid vilja bli upplockade senast strax efter åtta, men inte idag.
Först kvart över nio vaknade de.
Så allting blev lite hektiskt milt sagt.
Men när Sargit kommit iväg till jobbet och barnen fått frukost så lugnade allt ner sig till vanligt morgontempo.
Det blev mycket bus i och runt soffan.
Lagom till lunch ringde Thomas och föreslog att vi skulle träffas i valsta kyrka för sopplunch.
Velade lite fram och tillbaka men beslöt mig för att åka.
Den här gången fick det dock bli med bil då min ljumske fortfarande protesterar nu och då.
Även Sargit mötte upp oss där vilket hon redan skrivit lite om.
Efter lunchen hamnade jag i ett litet bryderi.
Barnen behövde verkligen få sova men jag klarade bara inte av att gå någon längre sträcka.
Men så tänkte jag att om jag tar en liten omväg till Ica Maxi (behövde köpa blöjor) så kunde de sova i bilen vilket inte brukar vara något problem.
Så jag körde runt till Kallhäll, Barkarby Sollentuna m.m.
Efter att ha kört runt i 45 minuter vände jag hemåt igen, och barnen vaknade lagom tills jag stannade i parkeringsgaraget:)
Barnen satt så snällt och bubblade hela tiden medan jag handlade så det gick tvärfort.
Vi kom hem lagom till mellanmålet.
Sen gick kvällen väldigt fort och innan jag visste ordet av var det läggdags för barnen.
Även idag somnade barnen utan alltför mycket protester.
Sen hann jag faktiskt göra lite nytta.
För en tid sen rev William ner våran gardinstång i vardagsrummet då han lekte tittut med Sanna.
Nu var det hög tid att få den på plats igen.
Jag skruvade även upp en spegel i barnens rum.
Men nu får det vara nog med hushållsysslor.
Nu är det läggdags.

//M-P

Inga kommentarer: