tisdag 2 februari 2010

Hela familjen hemma en vardag

Idag mådde jag som vanligt igen men valde att stanna hemma för säkerhets skull, hann faktiskt jobba lite också då barnen sov och de stunder min man lekte med dem.
Men hann inte riktigt så mycket som jag planerat.
Mycket berodde på att Sanna var extra kinkig och famnig idag, det visade sig att hon hade feber.
Men dagen var inte händelselös bara för att vi var hemma allihop.
Här följer några bilder vi tagit idag.
William har hittat pappas rubikspel, liknar kuben men är batteridriven med blinkande lampor.

Den gillar båda barnen men William har fastnat mer än Sanna för den roliga blinkande och låtande aparaten. Sanna vaknade tidigt efter middagsluren, så hon fick följa med pappa till tvättstugan medan jag fick lite jobb gjort.
Hon verkade rätt nöjd över sättet hon blev buren hem på.

William ville också hjälpa till med tvätten då han vaknat, men inte så uppskattat av pappa som precis vikt den tvätt han ville hjälpa till att sortera.
Som jag nämnde så hade Sanna feber idag, så efter mellanmålet då hon bara ville vara i min famn så låg hon stilla en lång stund innan hon till slut slocknade.
Min älskling fick ta hand om middagen idag, korv stroganoff.
Medan jag höll på med att vika den tvätt som inte hunnit vikas så underhöll sig barnen i köket med pappa.
Efter en stund då jag tittade ditåt så möttes jag av denna syn.
Mat fick vi till slut i alla fall och alla åt vi med god aptit, även om saneringen runt bordet tog en stund.
Men vad gör man inte för att barnen ska få prova äta själva, även om båda hellre verkade vilja bli matade.
Så medan jag skötte saneringen och disken så badade M-P barnen.
Före kvällsgröten så hittade jag William i hallen.
Han hade fått tag på något rött som stack fram ur kistan i hallen.
Min halsduk.
Jag hjälpte honom få ut den och den gillade han.
Sen gjorde han tappra försök att stoppa in den igen i det lilla hålet.
Sanna var vid gott humör då jag tog fram kameran för att dokumentera tandborstningen.
Konstigt då vi får göra henne arg för att komma åt hennes tänder då hon inte gillar få tänderna borstade alls.
Ikväll tog M-P hand om nattningen, så här mysigt såg det ut innan jag stängde till deras dörr lite.
Nu ska jag överlåta datorn i min mans händer då han strax ska ha sin tisdagsspelkväll.
Själv ska jag ta fram jobbdatorn och se om min hjärna orkar med att beta av lite saker som jag inte hann med tidigare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Hittade hit från AFF. Blev ju nyfiken på att se bilder på ungar och renovering :). Härligt med tvillingar men det ser ut att vara lite kämpigt emellanåt :).
Tack för titten och ha det bra!
/Siv

Familjen Sundström sa...

Hej Siv, roligt att du tittade förbi.
Kan bara instämma i din kommentar, härligt är det men stundtals kämpigt ;-) skulle inte byta bort det mot något!
välkommen tillbaka!
// Sargit