tisdag 9 februari 2010

Statistik på plats

Nu ikväll har jag lyckats klura ut hur man får in statistikräknare på vårblogg som syns.
Kunde tydligen mer än jag trodde om html koder, eller rättare sagt så klurade jag ut vad de menade efter lite huvudbry.
Fixade in ett gratis på susnet.
Räknade ut att sen förra veckan då jag skrev in oss på blogtoppen så har vi haft 340 besökare, det är inte illa!
Tror att vi haft i snitt strax över 40besökare per dag.
Tyvärr räknar bloggtoppen bara besökare per vecka och vad jag förstått så kan man inte se tex hur många besökare vi haft förra veckan.
Tur att jag varit där och kollat varje dag (ok, erkänner flera gånger per dag faktiskt) så att jag har lite koll.
Men nu har vi iaf en statistikräknare som räknar antal unika besökare per dag, ser tom ip- nummer om jag loggar in samt hur trafiken sett ut på vår sida.
Ska bli kul att kunna se hur trafiken flyter på här hos oss, kanske kul för våra besökare också.
Glöm nu inte att även om vi kan "se" hur många som besöker vår blogg så är det alltid trevligt med hälsningar och kommentarer!
// Sargit
p.s.
Missa inte inlägget nedan min man skrev om vår hemresa från Gotland...

Inga kommentarer: