fredag 26 februari 2010

Familjen samlad igen.

I förmiddags åkte jag iväg till Solna för att hämta Sargit från sjukhuset.
När barnen satt och åt frukost kom moster Tina och morfar Kai över för att sitta barnvakt under tiden jag var borta.
Färden fram och tillbaka gick utan anmärkningar, och barnen var väldigt glada att få se sin mamma igen.
Senare på eftermiddagen tyckte Sargit att det var dags att lindra smärtan i halsen med glass.
Barnen blev mycket nyfikna, detta var något helt nytt för dem.
Här ser ni deras första bekantskap med den.

Som ni ser var den mycket uppskattad.
Strax därefter kom Kai, Tina och även Helena över.
Vi hade nämligen bjudit över dem på köttfärsoppa.
Var rätt skönt att ha några extra händer hemma då Sargit av naturliga skäl är ganska trött och jag själv känner mig lite däckad av min förkylning.
I väntan på soppan fick Sanna och William lite knäckebröd med mjukost.
Sin vana trogen åt William med hela ansiktet.
Efter middagen blev det sedvanligt en massa bus innan det var läggdags.
Avslutar med en bild på William i fräsig tuppkam.
Han hade lyckats smeta in håret med soppa och trots tvättförsöken var det ganska flottigt.

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Nu är det inte många dagar kvar tills jag får se och krama dem(peppar,peppar)