tisdag 16 februari 2010

Dagens bilder.

Idag var det sopplunch nere i märsta kyrka igen.
Så vi begav oss till öppna förskolan för att få lite soppa plus att barnen skulle få leka av sig lite.

Även Thomas och Emma hade samma tanke.
Dagens soppa blev väl godkänd av William men Sanna var mer tveksam. Nåt som är väldigt populärt är rutschkanan.
Även om Sanna mer kände för att slappa.
William däremot, ville bara åka mer och mer.
Vilket ni kan se på filmen nedan.


Efteråt skulle Thomas hämta Elin från dagis så jag höll honom sällskap dit mest för att barnen skulle sova.
Tyvärr har jag de senaste dagarna känt av en sträckning i ljumsken, och idag nådde det sin kulmen så det blev inte en angenäm promenad.
Men vad gör man inte för att barnen ska få sova lite.
När jag väl kom hem blev det mestadelas lek med några pauser för matning.
Hörnet vid våran terassdörr är lite av en favoritplats att leka på.
Här poserar Sanna lite med en plastburk. Även William ställer iblandupp på att modella lite.
Till middag blev det blodpudding.
Är själv inte så förtjust i det, men barnen uppskattar det.
Kanske inte behöver nämna att barnen fick bada direkt efter maten.
De var insmetade från topp till tå med blodpudding och lingonsylt.
Då Sargit jobbar kväll idag fick jag sköta nattningen själv, men det gick ovanligt smidigt och barnen somnade i stort sätt omedelbart.

//M-P

3 kommentarer:

Moster Tina sa...

Vilka charmiga små (på väg att bli allt större i allt för snabb fart) charmiga syskonbarn jag har!

ankan sa...

Haha vilka grisar! :-D
inte för att det ser nå bättre ut när mina äter....

farmor Anci sa...

*skrattar* och kan inte sluta.