torsdag 18 februari 2010

Nähepp.. kom inte iväg nånstans idag heller.

Jag hade planerat att knata upp till Delfinen idag, mest för att få lite frisk luft.
Efter frukosten plockade jag fram kläderna till barnen, sen skulle jag bara ringa ett snabbt samtal till en kollega.
Detta samtal ledde till en hel bunt till med samtal som tog en massa tid, varvid jag helt plötsligt skulle bara skulle hinna med att vara på Delfinen i 20-30 minuter innan det stänger.
Så jag ändrade dagens planer till fixa lite hemma istället.
William lyssnade dock inte alls på sin far utan försökte klä på sig iallafall.

Han upptäckte till slut att det var alldeles besvärligt att få på sig byxorna på överkroppen och gav upp.
Då vi ändå skulle stanna hemma kom jag på att det var dags att ta tag i den enorma tvätthögen vi sparat på oss.
Detta råkar våra barn tycka är jättekul att hjälpa till med.
Även om det oftast blir mer bus än hjälp.
Här har Sanna på nåt sätt lyckats trassla in sig i en pyjamas.
Vanligtvis brukar deras "hjälp" med tvätten innebära att sprida ut tvätten så mycket som möjligt för att sedan lämna allt åt sin far att plocka iordning kläderna igen.
Så också denna gång.
Senare på eftermiddagen kom Thomas, Elin och Emma förbi som snabbast.
Vi åt mellanmål tillsammans sen fick barnen leka av sig lite.
Bland annat fick småttingarna härja i bollhavet.
William och Emma stormtrivdes medans Sanna tyckte att det blev för trångt och ville upp.
Innan det var läggdags hann även barnen med att köra lite Rally i sina "gåvagnar".
Detta visade sig vara så populärt att de inte ville lämna vagnarna, mycket tårar, skrik och drama följde.
De är verkligen stormförtjusta i att åka i sina vagnar men då det är ganska bökigt att köra båda två samtidigt blir de ofta ganska missnöjda med sin far som bara orkar några minuter på det sättet.

//M-P

Inga kommentarer: