söndag 7 februari 2010

Slappar på Fårösund

Sista dagen på gotland blev mestadels fyllt av slappande i soffan, alternativt i köket.
Något som varit en ganska central del av våran vistelse här på ön, är barnens relation till hundarna.
William var ganska snabb med att tycka om dem, och trivdes bra med att få klappa Alfred lite på nosen.
Sanna är mer motsträvig, men har idag slutat med att börja gråta så fort de kommer i närheten.
Hon nöjer sig numera med att skälla ut dem lite.
Strax innan lunch tog jag och Sanna en tupplur.
Ute på soffan passade William på att tokslockna i mammas famn.
När alla sen hade vaknat var det dags för lunch, men det tyckte varken Sanna eller William.
Så efter att ha bråkat med dem en god stund tog vi en promenad istället.
Här står vi och poserar framför familjen Hultmans hus.
När vi sedan kom tillbaka började jag själv känna mig en smula hängig och insåg tillslut att jag hade feber.
Så efter middagen blev det till att slappa i soffan då orken tog slut.
Och eftersom vi ska upp alldeles för tidigt i morgon, båten går kl 7.05 på morgonen, tänkte jag krypa isäng i god tid.
Närmare bestämt nu. Godnatt.

//M-P

Inga kommentarer: