fredag 1 juni 2012

Mina tigrar

Jag hade lovat barnen redan igår kväll att vi skulle måla med ansiktsfärg idag. Igår hade Sanna blivit målad på dagis till en fjäril (fick inte ta kort på henne då).
Så efter en härlig sovmorgon, då jag och Janiina för ovanlighetens skull somnat om efter hennes morgonmål, var det lite hushållsgöra och så klart lunch innan vi tog fram färgerna.
Då hann mina systrar, Heidi och Nadja, komma till oss.
Jag fick måla Sanna först men William ville att Nadja skulle måla honom.
Ett tag menade Sanna sedan på att vi skulle tvätta hennes ansikte så att Nadja kunde måla henne med då hon tyckte det blev bättre.
Men det glömde hon bort sedan.
Vaari och Helena dök också upp liksom min mor (som kommit hem från en kryssning) en stund.
Nadja var ju en klar favorit igen, som de har tjatat om att hon och Heidi skulle komma.
Här sitter mina små tigrar hos sin moster.
Vi bestämde då att barnen skulle få övernatta hos vaari och Helena imorgon kväll, vilket de sen såg fram emot med glädje och pratade om resten av kvällen.
Då alla gästerna åkt, Heidi skulle övernatta hos min gudmor Seija då hon inte ville smitta ner barnen med sin förkylning, så åkte jag iväg helt ensam i samma veva för att handla middag.
Vilket lyxig känsla att vara helt ensam det vill säga utan barn!
Även om det varade i knappt en halvtimma men det var skönt med lite luft ändå.
Vi hjälptes åt med middagen även idag, Tacos.
När alla barnen sov så avrundade jag och maken kvällen med att se på en film som gick på tv; outbreak- i farozonen.
Hade inte sett den förr och säger bara se den om du inte redan gjort det.
// Sargit

Inga kommentarer: