onsdag 13 juni 2012

Middag i Knivsta

En skön eftermiddag i solen fick jag och barnen.
Janiina var visst lite hungrig och i väntan på något godare så dög snöret till solhatten bra.
Idag var vi inbjudna på middag i Knivsta hos "vår" präst Eva med familj.
Så här glada och förväntansfulla är Sanna och William på att komma iväg.
Lite reserverade var de i början som vanligt, det gjorde ju inte saken lättare att de hade en hundvalp hemma.
Men hunden fick vara ute medan vi åt inne så till slut slappnade stortrollen av.
Efter den goda middagen så vågade de iväg på upptäcktsfärd med Sara, en av döttrarna i familjen.
Till deras glädje hade de en stor studdsmatta på gården.
De hade även en kanin och två marsvin vilka Sanna och William gärna tittade på, de matade till och med kaninen. "Vilka löv ska jag plocka åt kaninen?" frågade Sanna några gånger då Eva och Sara hade visat att kaninen tyckte om maskrosblad. Sen plockade de sådanna till den.
Janiina trivdes också i solen en stund. Här tittar de på då barnen studsar.
Efterrätt blev det ju såklart också, de fick välja själva vilken glass de ville ha.
Medan Sara och hennes vän roade Sanna och William med studsmattan och senare visa marsvinen och titta på "Nalle puh" så planerade vi lördagens dop.
Gick väldigt smidigt, enklare kanske att planera ett dop då man är rätt så insatt i dopgudstjänsten i alla fall för min del.
Innan hemfärd så kunde inte M-P låta bli att testa studset han med.
Det blev mycket senare hemgång än planerat då Sanna och William inte ville hem.
Men efter löfte om att vi skulle hälsa på en annan dag så lyckades vi till slut få med oss dem.
Då vi kom sent hem så han jag inte mer än slänga på mig jackan innan jag vände och åkte vidare, det var nämligen dags för lite nattvandring för min del.
Har ju tagit lite paus från det denna termin men ikväll behövde de någon som kunde hoppa in då det ju var skolavslutningar och så och den som hade ansvaret inte kunde vara med.
Det var rätt skönt ute på kvällen och en väldigt lugn kväll, ovanligt lugnt för att vara en skolavslutning.
Undrar om det är fotbollen som lockat de flesta att stanna hemma...
Kom hem vid halv två på natten till ett tyst sovande hus.
Oj vad fötterna värkte då jag inte hann byta till rätt skor...
// Sargit

Inga kommentarer: