torsdag 14 juni 2012

En lastbil

"Mamma, mamma, titta! Jag har ritat en lastbil. Pappa kör den här lastbilen" och så visar William stolt det han ritat.
Skönt att barnen kan roa sig själv, och jag uppmuntrar dem gärna med deras konstärliga ådror, men jag skulle önska att de gjorde det då vi inte ska någonstans.

Nu gör båda stortrollen allt möjligt annat än det de borde på morgonen.
Men till slut kommer vi alltid iväg som vanligt men det tar mycket energi kan jag lova.
Vi har haft rätt mycket på sistone och varken tid eller ork har funnits för att blogga.
Men nu har jag påbörjat med att uppdatera en dag i taget så efter helgen hoppas jag på att ha hunnit blogga ikapp.


Idag har jag varit på en grossisthandel med min mamma för att ladda upp med lite basvaror hemma.
Har tänkt göra det länge och nu blev det äntligen av.
Vi hann hem och ställa in kylvarorna innan det var dags att hämta barnen.
Då vi hämtat dem så åkte vi iväg till Väsby centrum där vi bland annat köpte nya pyjamasar till Sanna och William då de vuxit ur nästan alla sina.
Sanna envisades med att bära sitt nattlinne själv, utan påse, och sen släppte hon inte taget om den resten av dagen. Så förtjust blev hon i den.
Vi hann med en glass paus också.
Jag tog bort mjukliften då vi kom till centrumet så att Janiina fick sitta i vagnen, hon var väldigt nöjd ett bra tag men mot slutet ville hon inte längre utan då var det sjalen som gällde.
Då passade Sanna på att ta plats i vagnen istället, hon ville vila lite... 
Mummu köpte jordgubbar på vägen tillbaka till bilen, både Sanna och William riktigt njöt av den goda gubben.
Då barnen somnat så har vi fortsatt med det vi försökt de senaste dagarna; städa, för i helgen får vi gäster. Mer om det senare.
Timmen är sen så nu ropar sängen på mig.
// Sargit

Inga kommentarer: