onsdag 27 juni 2012

Bad dag

Efter två dagar utan varmvatten var det då dags för att bli rena kände vi.
Så illa är det inte som det låter men vi hade sen förr lovat barnen att vi skulle åka och bada idag i simhallen och det kändes lagom idag.
Tanken var att hela familjen skulle iväg men då Janiina är förkyld så tyckte vi inte att hon skulle få följa med. Istället fick hon mysa hos vaari och Helena över dagen.
Vi andra åkte till Fyrishov i Uppsala och hade det jätteroligt!
Både Sanna och William vågade till och med "simma" själv i vattnet, William bara en kort stund men Sanna hon var riktigt duktig hon.
De har gjort om äventyrsbadet sen jag var där senast och nu tyckte jag att det var kanon bra, funkade även för oss med mindre barn och så var vattnet inte iskallt som det ofta är.
Vi passade på att svänga förbi Storvreta för att hämta lite saker som en föredetta kollega till mig lovat oss.
Tack för dem Kristina!
Väl tillbaka hos Bergmans så kom tröttheten ikapp oss vuxna.
Barnen hade tröttheten bemannat redan i bilen så de hade sovit gott i lite över en halvtimma, om inte mer för Sannas del.
Före maten somnade M-P i soffan och under tiden fick Janiina också bada.
 Hon trivdes som fisken i vattnet och både Sanna och William hjälpte till att tvätta av henne.
"Titta vad jag har gjort, jag har byggt en jätte bamse högt torn! Ta kort mamma! Så stor den är nästan som mig" sa William glatt, det var bara att göra som han sa.
 Själv slocknade jag efter middagen och fick sova nästan en timma! Skönt var det...
Väl hemma fick barnen se lite på film innan läggdags, de somnade rekord snabbt ikväll.
Att bada är väl rätt utmattande antar jag.
Janiina däremot var inte ens i närheten av att somna.
Hon fick ventolin mot hostan, vilket hon fått tidigare också men på dagtid.
Nu blev hon hyperaktiv! Hoppa och studsa ville hon göra i över en timma och hon var hur glad som helst!
 Helt galet var det att titta hur roligt hon hade och hur hon höll på, vilken energi, vi var tvungna att turas om lite då våra armar började bli trötta.
Först närmare halv elva somnade hon till slut. Hoppas hon får sova gott hela natten.
Jag och min älskling passade på att se på film ikväll, men den filmen var helt menlös. Du hade rätt Anci om att den inte var något att titta på...
Nu ska jag avrunda och komma i säng för imorn är det mycket som ska fixas här hemma.
// Sargit
p.s.
Renoveringen har gått framåt under dagen, nu är golvet lagt i tvättrummet också :-)

Inga kommentarer: