lördag 2 juni 2012

Skogsknytte premiär för Janiina samt klädkaos

Idag kunde äntligen hela familjen gå på skogsknytte för första gången denna termin.
Synd bara att vädret inte var på vår sida...
Aktiviteten idag var att leta efter djur i naturen och lägga dem i glasburkar för att sedan titta närmare på dem.
Inte särskilt överraskande att de flesta hittade en massa daggmaskar.
En snäcka fanns också på smalingen.
Här tittar vi närmare på djuren på en vitt tyg, snart nog började maskarna ta sig ifrån den och då skrek Sanna glatt "min var snabbast" då hennes kom av duken först.
 Janiina vägrade som vanligt ligga i vagnen så jag fick bära henne, var för bökigt att ta på sjalen så hon fick helt enkelt hänga i famnen utan den.
Men jag hade som tur var tagit med regnponchon då jag anat mig till detta scenario.
 Stackars William frös så han skakade då det var kallare ute än vi trott.
Inte ens den varma chokladen kunde värma honom.
Så efter den kortaste knyttet hittills så gav vi alla upp och åkte hem igen.
Men först en kort toa paus hos vår före detta knoppledare, för Sanna som även idag är utan blöja.
Väl hemma så åkte M-P iväg till förrådet och hämtade hem kartongerna med nästa storlek kläder till Janiina.
Hade behövt göra det för ett tag sedan men vi har inte hunnit helt enkelt så hon har fått gå runt i lite korta ärmar och byxben den senaste tiden.
Var blandade känslor då jag gick igenom de fyra kartongerna med kläder, både nostalgi som "ååhhh Sanna/William den här har du haft då du var liten" och lite lätt ångest då klädberget vid mina fötter växte.
Sorterade bort en hel kartong (egentligen två) med kläder jag visste att Janiina inte skulle använda, sådanna som var typiskt "killiga" eller för "rosa" samt sådant som fanns massor av och sådant som var för varmt (tror inte att Janiina kommer behöva vinteroveraller under sommaren).
Nu återstår bara att tvätta allt, hänga på tork, vika och sortera in i Janiinas byrå.
Måste även sortera bort 50-56kläderna från byrån först...
Sanna och William hade hur roligt som helst med kartongerna som förvandlades till bilar.
// Sargit

Inga kommentarer: