lördag 23 juni 2012

Skön midsommardag

Jag fick en härlig sovmorgon idag!
Min älskade make klev upp med stortrollen medan jag och Janiina somnade om efter hennes morgonmål.
Här sitter min älskade familj och väntar på frukost.
Det blev premiär för Janiina att bada i badkaret idag. Hon älskade det!
Men stackarn är lite förkyld så hon somnade gott i min famn i soffan, hon sov rätt mycket idag faktiskt.
Mysigt är det med en sovande bäbis i famnen.
Senare på eftermiddagen kom Jane, Kenneth och Linn på besök.
Hos oss sätts gästerna i arbete i trädgården.
Skämt osido. De skulle få ta några av våra syrenbuskar då vi skulle rensa bort en del.
De var alldeles för tättbevuxna.
Vi gallrade rätt rejält och så fint det blev!
Jane tog självmant tag i att rensa ogräs bland buskarn. Ett stort tack för det vännen!
Nu har vi en jättefin trädgård, självklart finns det mer att göra där men en sak i taget.
Vi bestämde oss för latmansmiddag ikväll.
Så jag tog med mig Sanna och William för att hämta maten.
Mina troll tålmodigt väntandes på pizzorna och med en massa "varför" frågor.
På kvällen fortsatte vi att städa/rensa här hemma inför renoveringen som börjar på måndag.
Fick mycket gjort idag vilket är skönt för då är det ltie mindre att göra imorn.
// Sargit

Inga kommentarer: