torsdag 21 juni 2012

"Vi har semester!"

Idag fick jag och Janiina äran att tillbringa tid med min vän Eva och hennes barnaskara.
Fick äntligen träffa lilla Vincent också, tänk vad tiden gått fort denna termin då vi inte hunnit ses något alls sen bäbisarna anlänt.
Här lånar Janiina Vincents babysitter medan han sov och vi andra åt lunch.
 Så trevligt att bara få umgås en dag och bara vara. Janiina överraskade mig med att sova över två timmar på förmiddagen!
Sen sov hon även på vägen hem och en stund till, ett klart tecken på att hon inte är helt frisk.
Snuvig är hon också stackarn...
Då jag hämtade hem barnen så var de så glada så att de knappt hann bärga sig till de fick gå hem och på börja sin semester. Eller som de sa till en av fröknarna "vi ska till semester, vi ska till mumlandet".
Väl hemma var det lite häng ute efter mellanmålet.
Sanna passade på att njuta av semestern i hängmattan.
"Jag har semester, jag måste vila lite" sa hon.
Janiina roade sig själv på mattan för ovanlighetens skull medan jag små fixade lite med tvätt med mera.
Plötsligt var hon ur synhåll!
Ser du henne på bilden?
 Jepp, hon var på väg att försöka spela på sin fars ps3 spel, men det fick hon inte sörru...
Både Sanna och William pratade mycket om att vi har semester och så undrade de när vi skulle åka till semestern. De har inte riktigt koll på vad semester är utan de tror att det är ett ställe man åker till. Och de har tjatat mycket om att vi ska åka till muminlandet på semester. Och av någon anledning så frågar de "vad ska vi göra på onsdag?" varför de frågar just det vet jag inte men den frågan går på repeat trots svar...
Vi var iväg och handlade inför helgen tillsammans med Bergmans och så kom en gammal vän till M-P (och mig) på middag hem till oss.
Det var flera år sedan vi var samlade alla tre samtidigt.
Väldigt trevligt hade vi. M-P höll på med lite arbete i trädgården med Raffe som sällskap.
Sanna och William behövde bada ikväll med och roligt hade de.
Inga leksaker behövdes alls då de hellre lekte med sina fötter samt "dök" och "simmade".
"Titta på mig mamma! Titta vad jag kan!" var vad de ropade med jämna mellanrum.
 Då det var dags att sova så skulle jag åter natta Janiina, plötsligt får jag sällskap av både Sanna och William.
Syskonkärlek tvillingarna emellan.
 Och syskonkärlek systrar emellan.
Det slutade med att vi alla fyra somnade bredvid varandra!
M-P fick bära stortrollen till sina sängar senare för att själv få plats i sängen...
// Sargit

Inga kommentarer: